Page 8 - mat kl 4 cz.2
        P. 8
     5.1         Ułamek jako część całości
       Podejmij temat
       Na którym rysunku odkrojono połowę ciasta?
       Powiedz, jak można odkroić ćwierć ciasta.
       Narysuj w zeszycie ciasto o dowolnym
       kształcie (widziane z góry) i zaproponuj jego
       podział na 4 równe części.
       Bułka jest podzielona        Kostka masła jest             Tarta jest podzielona       Arbuz jest podzielony
       na 4 równe części.           podzielona na 2 równe         na 10 równych części.       na 6 równych części.
                                    części.
       Pozostały 3 części           Pozostała 1 część             Pozostało 7 części          Pozostały 2 części
       z czterech,                  z dwóch,                      z dziesięciu,               z sześciu,
            3                            1                            7                            2
       czyli   bułki.               czyli   kostki masła.         czyli    tarty.             czyli   arbuza.
            4                            2                            10                           6
            3 1 7 2                                   Zapisane obok ułamki czytamy: trzy czwarte, jedna druga,
                    ,   to ułamki zwykłe.
             ,  ,
            4 2 10 6                                  siedem dziesiątych, dwie szóste.
                                         6
     	
