Page 8 - mat kl 4 cz.2
P. 8
5.1 Ułamek jako część całości
Podejmij temat
Na którym rysunku odkrojono połowę ciasta?
Powiedz, jak można odkroić ćwierć ciasta.
Narysuj w zeszycie ciasto o dowolnym
kształcie (widziane z góry) i zaproponuj jego
podział na 4 równe części.
Bułka jest podzielona Kostka masła jest Tarta jest podzielona Arbuz jest podzielony
na 4 równe części. podzielona na 2 równe na 10 równych części. na 6 równych części.
części.
Pozostały 3 części Pozostała 1 część Pozostało 7 części Pozostały 2 części
z czterech, z dwóch, z dziesięciu, z sześciu,
3 1 7 2
czyli bułki. czyli kostki masła. czyli tarty. czyli arbuza.
4 2 10 6
3 1 7 2 Zapisane obok ułamki czytamy: trzy czwarte, jedna druga,
, to ułamki zwykłe.
, ,
4 2 10 6 siedem dziesiątych, dwie szóste.
6