Page 11 - mat kl 5 cz.1
        P. 11
     Zadania
            1   Przepisz do zeszytu podaną liczbę. W odpowiednich miejscach, między grupami cyfr, wstaw
               odstępy. Następnie zapisz tę liczbę słowami.
               a) 400000000                    b) 8000000100                       c)  40700000
               d) 2000000040                   e)  30050000000                     f )  900000004000
            2   Na której tabliczce zapisano liczbę: dwieście tysięcy czterysta?
                                                                                       2 004 000         204 000
               A. Na zielonej.                 B. Na niebieskiej.
               C. Na żółtej.                   D. Na pomarańczowej.
                                                                                        20 400           200 400
            3   Zapisz w zeszycie cyframi i słownie, jaka to liczba:
               a) tysiąc tysięcy,              b) tysiąc milionów,                 c)  milion tysięcy.
            4   Zapisz w zeszycie poniższe liczby z użyciem podanego skrótu.
               a) mln                           24 000 000          5 000 000 000          8000 tys.         5 mld
               b) tys.                          300 000               90 000              8 mln              2 mld
            5   W ciągu całego 2017 roku na Lotnisku Chopina w Warszawie obsłużono 15 752 000 pasażerów.
               Część z nich, czyli 2 mln 100 tys. osób, skorzystała z lotów krajowych, pozostali – z zagranicznych.
               a) Zapisz słowami występujące w powyższym tekście liczby pasażerów.
               b) Czy więcej pasażerów wybrało loty krajowe, czy zagraniczne?
            6   Ile jest wszystkich liczb:
               a) 3-cyfrowych,          b) 4-cyfrowych,          c)  10-cyfrowych,
               d) 2-cyfrowych zapisanych różnymi cyframi,        e)  3-cyfrowych zapisanych jednakowymi cyframi?
            7   Do 2006 roku Układ Słoneczny liczył 9 planet. Sprawdź w internecie, jak się nazywała dziewiąta
               planeta, podaj jej odległość od Słońca i ustal, co się z nią stało.
            8   Liczbę 100 zapisz za pomocą:
               a) pięciu jedynek,       b) sześciu dwójek,       c)  czterech dziewiątek.
               Między cyfry możesz wstawiać znaki działań i/lub nawiasy.
                                                                                  9
     	
