Page 10 - 880887_MATEMATYKA_podrecznik_kl_5_cz-2-NPP-2024_FB
P. 10
6. Narysuj trzy różne odcinki w taki sposób, żeby pierwszy miał wspólny koniec z drugim, a drugi
z trzecim oraz aby odcinki te nie leżały na jednej prostej. Jak się nazywa figura, która powstała?
7. Zapisz oznaczenia literowe poniższych łamanych. Podaj liczbę wierzchołków i liczbę boków tych
łamanych.
D h D
e p
C
B t K
F o l r m
w
C I
A g n
8. Narysuj dwie łamane: otwartą i zamkniętą, każdą złożoną
z sześciu odcinków. Wierzchołki obu łamanych oznacz
dowolnymi literami. Zmierz i zapisz długości boków tych
Czy pamiętasz? łamanych.
Odcinki, z których składa się
łamana, nazywamy bokami ła-
manej. 9. Narysuj łamaną otwartą złożoną z czterech odcinków, których
Długość łamanej to suma dłu- długości wynoszą: 4 cm, 3,6 cm, 2,2 cm, 3,6 cm. Jaka jest
gości wszystkich jej boków. długość tej łamanej?
Zadania
1 Zapisz, jakie punkty należą do:
a) prostej a, b) półprostej ID,
c) półprostej DI, d) odcinka BK.
A B e h
D
g
C I a
K
F j
8