Page 13 - 880887_MATEMATYKA_podrecznik_kl_5_cz-2-NPP-2024_FB
        P. 13
     Do rysowania prostych prostopadłych używamy ekierki i linijki (lub samej ekierki).
          1.   Sprawdź za pomocą ekierki, które z poniższych par prostych są prostopadłe. Odpowiedź zapisz
               w zeszycie za pomocą symbolu prostopadłości.
                e              f              k                     a                          c
                                       l
                                                                  b
                                                                                                          d
          2.   Narysuj dwie proste k i l, które są do siebie prostopadłe.
          3.   Narysuj prostą m i zaznacz punkt A nienależący do niej. Narysuj prostą k prostopadłą do prostej m
               i przechodzącą przez punkt A.
          4.   Narysuj prostą a i zaznacz na niej dwa punkty B i C. Poprowadź przez te punkty proste b i c
               prostopadłe do prostej a. Czy proste b i c się przecinają?
          5.   Narysuj prostą a i zaznacz poza nią punkty B i C. Poprowadź proste prostopadłe do prostej a,
               przechodzące przez te punkty. Ile odcinków powstało na rysunku? Zmierz te odcinki.
          6.   Narysuj prostą a i zaznacz punkty B i C nienależące do tej prostej. Poprowadź proste
               przechodzące przez te punkty i prostopadłe do prostej a. Przez punkty B i C poprowadź prostą b.
               Co można powiedzieć o tej prostej? Jak należy zaznaczyć punkty B i C, żeby proste a i b były
               prostopadłe?
                                                                                  11
     	
