Page 125 - 880887_MATEMATYKA_podrecznik_kl_5_cz-2-NPP-2024_FB
P. 125
3 Przerysuj do zeszytu rozpoczęty rysunek i dokończ go tak, by powstał obraz graniastosłupa.
a) b) c) d)
4 Kredka (przed zatemperowaniem) może mieć kształt
graniastosłupa, jak widać na rysunku.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P,
jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe.
a) Podstawą tego graniastosłupa, czyli kredki, jest sześciokąt.
b) Ten graniastosłup ma 2 ściany boczne.
c) Graniastosłup przedstawiony na rysunku ma 10 wierzchołków.
d) Graniastosłup przedstawiony na rysunku ma 12 wierzchołków.
e) Ten graniastosłup ma tyle samo krawędzi, co wierzchołków.
f ) Kredka ma 18 krawędzi.
5 Maciek, Bartek, Tomek i Antek na zajęciach koła przyrodniczego robili budki dla ptaków.
Po zakończonej pracy oglądali wykonane domki. Przeczytaj, co powiedzieli chłopcy, i oceń, kto
miał rację.
Gdyby nie te wystające daszki i podłogi, to można by I wszystkie te graniastosłupy
powiedzieć, że każdy domek ma kształt graniastosłupa. mają tyle samo ścian bocznych.
Podstawy Wszystkie podstawy
niektórych dolne tych
graniastosłupów graniastosłupów są
są pięciokątami. jednakowe.
Maciek Tomek Bartek Antek
123