Page 12 - kl 6 cz 1
P. 12

Zadania


        1    Skorzystaj z mapy na s. 5 i oblicz różnicę wysokości najwyższych szczytów:
             a) Azji i Europy,
             b) Ameryki Północnej i Europy,
             c)  Afryki i Europy,
             d) Ameryki Południowej i Europy,
             e)  Australii i Oceanii oraz Europy.


        2    Na szkolną wycieczkę pojechało 87 uczniów klas czwartych, 66 klas piątych i 59 klas szóstych.
             a) Ilu uczniów wzięło udział w wycieczce?
             b)  Podczas wycieczki jeden nauczyciel powinien mieć pod opieką nie więcej niż 15 uczniów.
                Ilu co najmniej nauczycieli musiało pojechać na tę wycieczkę?
             c)   W jednym autokarze jest 48 miejsc siedzących. Ile co najmniej autokarów wynajęto na ten
                wyjazd?



        3    W przejściu podziemnym pod dworcem kolejowym znajdują się punkty handlowe.

                           48 m        56 m                           73 m                 98 m

                                 A             C              E                 G
                               PRASA       PIECZYWO        APTEKA            PAMIĄTKI
               WYJŚCIE                                                                                  WEJŚCIE
              DO MIASTA                                                                                NA PERON
                                       BILETY    ART. SPOŻYWCZE       KWIATY             BILETY

                                         B                D              F                 H
                              78 m               69 m           63 m             77 m           52 m

             Skorzystaj z rysunku i odpowiedz na pytania.
             a) Jaka jest długość przejścia podziemnego?
             b) Jaka jest odległość między kioskiem z prasą a sklepem z pamiątkami?
             c)  Jaka jest odległość między dwoma punktami sprzedaży biletów?
             d) Jaka jest odległość między sklepem z pieczywem a apteką?
             e)  Który z punktów, E czy F, znajduje się dalej od wyjścia do miasta? O ile metrów dalej?
             f ) Który z punktów, C czy D, znajduje się bliżej wejścia na peron? O ile metrów bliżej?



        4    Oblicz iloczyn liczb będących współrzędnymi punktów A i B oraz sumę liczb będących
             współrzędnymi punktów C i D.

                     A              B    C        D
             a)
                  0   10

                     A       B     C     D
             b)
                  70       78


                                         10
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17