Page 134 - kl 6 cz 1
P. 134

15   Ile wynosi wartość wyrażenia: 22,5 : (0,5 – 4,8 : 16) + 8,9?
             A. 120,4                 B. 12,04                 C. 12,14                 D. 121,4



        16   Mama kupiła 0,3 kg pierniczków po 12,60 zł za kilogram i 0,25 kg kokosanek po 18,20 zł za
             kilogram. Ile złotych kosztowały razem ciastka?

             Wartość którego wyrażenia jest rozwiązaniem powyższego zadania?

             A. (12,60 + 18,20) : (0,3 + 0,25)                 B. 0,3 ∙ 12,60 + 0,25 ∙ 18,20
             C.  (12,60 + 18,20) ∙ (0,3 + 0,25)                D. 12,60 : 0,3 + 18,20 : 0,25


        17   Który z ułamków jest prawidłowo zaokrąglony do części setnych?

             A. 5,662 ≈ 5,7           B. 0,855 ≈ 0,85          C. 4,2828 ≈ 4,28         D. 2,995 ≈ 2,9



        18   W którym rozwinięciu dziesiętnym jest błąd? Znajdź go i popraw.
                 9
                                                                                           27
             A.   = 0,5625            B. 4 27  = 4,675         C. 8 11  = 8,916         D.   = 3,375
                                          40
                                                                                           8
                16
                                                                   12
                                    11  9         2
        19   Która liczba spośród:    ,   , 0,42,  , jest największa?
                                    25 20         5
                 9
                                                                  11
                                         2
             A.                       B.                       C.                       D. 0,42
                20
                                         5
                                                                  25
        20   Wskaż działanie, którego wynik jest największy.
                                                7
                                                                         4
                       4
             A. 0,56 +                B. 5,7 – 3               C. 0,35 ∙ 4              D. 0,27 : 2 1
                       5
                                                8
                                                                         5
                                                                                                  4
        21   Agnieszka zamiast pomnożyć liczbę –1,08 przez 1,8 przez pomyłkę wykonała dzielenie przez 1,8.
             Sprawdź, czy otrzymany przez Agnieszkę wynik był większy, czy mniejszy od poprawnego.
             Oblicz, o ile był większy lub mniejszy.
                                                 4
                                                           3
        22   Magda zamiast pomnożyć liczbę –    15  przez 6 , podzieliła ją przez liczbę przeciwną do odwrotności
                     3                                     4
             liczby 6 . Wykonaj oba obliczenia i porównaj wyniki. Co można o nich powiedzieć?
                     4
             A. Wynik poprawny jest większy.
             B. Wynik błędny jest większy.
             C. Oba wyniki są równe.
             D. Działanie opisane jako dzielenie jest niemożliwe do wykonania.



        23   Oblicz sumę wyników podanych działań.

               2
                                            2
             I.   : 0,4 – 2           II. –2  · 0,6 + 2
               3
                                            3
                                        132
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139