Page 134 - kl 6 cz 1
P. 134
15 Ile wynosi wartość wyrażenia: 22,5 : (0,5 – 4,8 : 16) + 8,9?
A. 120,4 B. 12,04 C. 12,14 D. 121,4
16 Mama kupiła 0,3 kg pierniczków po 12,60 zł za kilogram i 0,25 kg kokosanek po 18,20 zł za
kilogram. Ile złotych kosztowały razem ciastka?
Wartość którego wyrażenia jest rozwiązaniem powyższego zadania?
A. (12,60 + 18,20) : (0,3 + 0,25) B. 0,3 ∙ 12,60 + 0,25 ∙ 18,20
C. (12,60 + 18,20) ∙ (0,3 + 0,25) D. 12,60 : 0,3 + 18,20 : 0,25
17 Który z ułamków jest prawidłowo zaokrąglony do części setnych?
A. 5,662 ≈ 5,7 B. 0,855 ≈ 0,85 C. 4,2828 ≈ 4,28 D. 2,995 ≈ 2,9
18 W którym rozwinięciu dziesiętnym jest błąd? Znajdź go i popraw.
9
27
A. = 0,5625 B. 4 27 = 4,675 C. 8 11 = 8,916 D. = 3,375
40
8
16
12
11 9 2
19 Która liczba spośród: , , 0,42, , jest największa?
25 20 5
9
11
2
A. B. C. D. 0,42
20
5
25
20 Wskaż działanie, którego wynik jest największy.
7
4
4
A. 0,56 + B. 5,7 – 3 C. 0,35 ∙ 4 D. 0,27 : 2 1
5
8
5
4
21 Agnieszka zamiast pomnożyć liczbę –1,08 przez 1,8 przez pomyłkę wykonała dzielenie przez 1,8.
Sprawdź, czy otrzymany przez Agnieszkę wynik był większy, czy mniejszy od poprawnego.
Oblicz, o ile był większy lub mniejszy.
4
3
22 Magda zamiast pomnożyć liczbę – 15 przez 6 , podzieliła ją przez liczbę przeciwną do odwrotności
3 4
liczby 6 . Wykonaj oba obliczenia i porównaj wyniki. Co można o nich powiedzieć?
4
A. Wynik poprawny jest większy.
B. Wynik błędny jest większy.
C. Oba wyniki są równe.
D. Działanie opisane jako dzielenie jest niemożliwe do wykonania.
23 Oblicz sumę wyników podanych działań.
2
2
I. : 0,4 – 2 II. –2 · 0,6 + 2
3
3
132