Page 41 - kl 6 cz 2
P. 41
Zadania
1 W parku rosną drzewa: 16 klonów, 6 kasztanowców, 4 jodły, 3 modrzewie, 9 lip, 8 świerków,
5 dębów i 7 sosen. Narysuj diagram słupkowy pokazujący liczbę poszczególnych drzew w tym
parku (drzewa iglaste i liściaste oznacz różnymi kolorami), a następnie odpowiedz na pytania.
a) Ile drzew rośnie w tym parku?
b) O ile więcej drzew liściastych niż iglastych rośnie w tym parku?
c) Jakich drzew jest najwięcej, a jakich – najmniej?
2 Magda notowała przez tydzień, przez ile czasu każdego dnia słuchała muzyki. Notatki zapisała
w tabeli. Na jej podstawie narysuj w zeszycie diagram słupkowy. Skorzystaj z rysunku poniżej.
Dzień tygodnia Czas słuchania czas (h)
1
poniedziałek 1 h 45 min 1 4
wtorek 1 h 1
środa 2 h 15 min 3
czwartek 2 h 4
1
piątek 1 h 15 min 2
sobota 2 h 45 min 1
niedziela 30 min 4
dzień tygodnia
a) Którego dnia Magda najdłużej słuchała muzyki, a którego – najkrócej?
b) O ile minut dłużej Magda słuchała muzyki w środę niż w poniedziałek?
c) Ile godzin Magda słuchała muzyki w ciągu całego tygodnia?
3 Uczniowie klasy VIa zostali zapytani, w jaki sposób docierają do szkoły. Okazało się, że
12 uczniów (w tym 7 dziewcząt) przychodzi do szkoły pieszo, 7 uczniów (w tym 2 dziewczynki)
jest przywożonych przez rodziców samochodem, 4 dziewczynki przyjeżdżają autobusem,
a 3 chłopców i 1 dziewczynka przyjeżdżają na rowerze.
Skorzystaj z powyższych informacji i utwórz Sposób dotarcia do szkoły
tabelę według przedstawionego wzoru, oraz pieszo samochodem autobusem rowerem
diagram słupkowy (użyj innego koloru dla dz. chł. dz. chł. dz. chł. dz. chł.
dziewcząt i innego dla chłopców). Następnie
odpowiedz na pytania.
liczba uczniów
a) Ilu uczniów liczy klasa VIa? 8
b) Ile dziewcząt, a ilu chłopców uczęszcza 7
do klasy VIa? 6
c) W jaki sposób dociera do szkoły 5
najwięcej chłopców? 4
d) Ile dziewcząt nie przychodzi do szkoły 3
pieszo? 2
e) Ilu uczniów przyjeżdża do szkoły na 1
rowerze? sposób dotarcia do szkoły
39