Page 115 - 883384_muzyka kl 4 podrecznik 2023 srodki
P. 115
1. W pracowni mistrza zegarmistrza
stare zegary rozmawiają.
Każdy z nich może opowiedzieć
historię dziwną i wspaniałą.
Tik-tak, tik-tak – szeptają cicho,
a mistrz zegarmistrz nasłuchuje,
naprawia stare mechanizmy,
tylko on jeden je rozumie.
Refren:
Tik-tak, tik-tak – szeptają cicho,
bim-bam, bim-bam – głośno wołają,
a pozytywki delikatnie bis
cichutkie melodyjki grają.
2. W pracowni mistrza zegarmistrza
stare zegary ożywają,
znów odmierzają czas dokładnie,
nawet kuranty wygrywają.
A zegarowych opowieści, Johann Strauss
co dawne czasy wspominają, Polka tik-tak z operetki
chętnie słuchają wszystkie dzieci, Zemsta nietoperza, op. 365
które tu czasem zaglądają. Słuchając utworu, wystukuj ryt-
micznie na instrumentach perkusyj-
Refren: nych odgłosy zegarów. Pamiętaj, że
Tik-tak, tik-tak – szeptają cicho… akompaniament nie może brzmieć
głośniej niż melodia utworu.
1. Skomponujcie muzyczną ilustrację Zegarowa muzyka o budowie ABA. W części A
zaśpiewajcie refren piosenki W pracowni mistrza zegarmistrza, w części B naśladujcie
4 na instrumentach rytmiczne odgłosy zegarów. Pamiętajcie o powtórzeniu części A. . .
4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . .
4 . .
œ œ œ œ œ œ œ œ
4 œ œ œ œ œ œ œ œ cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, . . . .
4 cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk,
4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . .
cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk,
4 cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, cyk, . .
4 œ œ œ œ œ œ œ œ . .
4 . .
4 - tak, œ tik - tak, œ tik - tak, œ tik - œ tak . . . .
œ
œ
œ
4 œ tik
4 œ œ œ œ œ œ œ œ . .
tik - tak, tik - tak, tik - tak, tik - tak
4 tik - tak, tik - tak, tik - tak, tik - tak . .
4 . .
4 . .
4 - - - bam, bim - - - bam . . . .
4 bim
4 . .
bim - - - bam, bim - 113 - bam
-
bim - - - bam, bim - - - bam