Page 98 - polski4 cz2
P. 98

3.7         Co słyszę w „rekwizycie”, a co w nim piszę
                 (kiedy inaczej piszę, a inaczej mówię)






       Podejmij temat                       z    Przeczytaj głośno tytuł rozdziału. Powiedz, jakie dostrzegasz różnice
                                                 pomiędzy wymową a zapisem wyrazów.

                                            z    Przeczytaj poniższą informację, postaraj się ją zapamiętać.

                                                 ? RʼnbaS] XWT[SQU Q[\VQMRŇ _aZIba  S\~ZM _aUI_QI [Qʼn QVIKbMR  VQ΢
                                                 XQ[bM  VX  XQ[bM[b XZW̧JI  U~_Q[b CXZWΠJIE  XQ[bM[b _ʼnLSI  U~_Q[b
                                                 C_MV\SIE  XQ[bM[b _[\Ň΢SI  U~_Q[b CN[\Ň[bSIE  8Zba[XIZbIRŇ WVM
                                                 \Z]LVW̧KQ XWLKbI[ XQ[IVQI Q ĐI\_W XWXMĐVQȎ _\MLa JĐŇL  ?IZ\W
                                                 _QʼnK XWȎ_QKbaȎ XWXZI_Va bIXQ[ \ISQKP _aZIb~_







                                            1.   Przeczytaj podane wyrazy i zapisz je w zeszycie we właściwej
                                                 rubryce w tabeli.



                                                                                            Inaczej słyszę, inaczej
                                             Inaczej słyszę, inaczej   Inaczej słyszę, inaczej
                                                                                            piszę i w środku,
                                             piszę na końcu wyrazu.  piszę w środku wyrazu.
                                                                                            i na końcu wyrazu.



                                                   mrówka                    brzeg                  wierzch




                                                    krew                    wyjdź                    przód



                                                    grzyb                   krzew                   grudka



                                                 Podaj po jednym własnym przykładzie do każdej części tabeli.

                                            2.   Wykonaj to zadanie w zeszycie, a na pewno nie wpadniesz
                                                 w głoskowo-literową pułapkę. Dopisz dwa własne przykłady.
                                                 Wzór: sówka – słyszę f, piszę w, bo sowa.

                                                 słówka          słyszę …?...          piszę ...?..., bo ...?...
                                                 próbka          słyszę …?...          piszę ...?..., bo ...?...
                                                 budka           słyszę …?...          piszę ...?..., bo ...?...
                                                 …?...           słyszę t              piszę d, bo …?...
                                                 …?...           słyszę k              piszę g, bo …?...

                                        96



   1115_polski_Czesc_2.indd   96                                                                              15.11.2019   12:31:46
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103