Page 13 - polski 5 cz2
P. 13
Jak doszło do zakończenia sporu?
Dlaczego mężczyźni uścisnęli Momo?
2. Czy ktoś z was wymyślił takie rozwiązanie sporu na początku
lekcji? Porozmawiajcie o tym.
3. Napiszcie w zeszytach, jak się czuli ludzie przed spotkaniem
z Momo i jacy się stawali w jego trakcie. Co powodowało,
że zachodziły w nich zmiany? Opracujcie w zeszytach mapę myśli
zgodnie z poniższym schematem.
niezdecydowani niezadowoleni
Co robiła Momo?
nieszczęśliwi przemiana w
4. Powiedz, dlaczego Momo zdobyła wielu przyjaciół.
5. Na podstawie opowiadania o Momo ustalcie i zapiszcie
w zeszytach co najmniej dwie zasady, których powinien
przestrzegać dobry słuchacz.
6. Odpowiedz w zeszycie na poniższe pytania i opisz narratora
przeczytanego tekstu. Zwróć uwagę na fragment początkowy.
a) W jaki sposób narrator zachęca czytelnika do słuchania
o bohaterce? Zwróć uwagę na pytania i odpowiedzi, które
stawia. Powiedz, jaką pełnią funkcję.
b) Jaki stosunek do Momo wyraża narrator we wstępie?
Przytocz słowa, które potwierdzają twoją opinię.
Znajdź w internecie lub w innym
źródle wskazówki dotyczące tego,
jak być dobrym słuchaczem. Na-
pisz w zeszycie jedną – najlep-
szą według ciebie – radę.
11