Page 103 - GwK_podrecznik_cz-2_kl-2_2018
P. 103

1.  Oto różne miarki.









                                                               !

                    Poszukaj takich taśm w domu
                   lub w sklepie. Na każdej znajdź                 m — metr
                   zaznaczony 1 metr.                                                  1 m

                    Za pomocą miarki ustal, jaka długość to 1 m.
                   Pokaż tę długość, rozkładając ręce.

                                                            !   1 m — 100 cm












                                              1 m










            2.  Zmierz krokami swoją klasę. Napisz uzupełnione zdanie w zeszycie.

            Długość mojej klasy:  ?  kroków. Szerokość mojej klasy:  ?  kroków.



                    Porównaj swoje wyniki z pomiarami innych uczniów. Zastanówcie się,
                   co zrobić, aby wyniki były takie same?


            3.  Przygotuj miarkę metrową. Zmierz nią swoją klasę i zapisz w zeszycie
                wyniki pomiarów według wzoru.

                Długość mojej klasy:  ?  m  ?  cm.

                Szerokość mojej klasy:  ?  m  ?  cm.



            4.  Długość klasy Kuby wynosi 9 m. Korytarz jest o 40 m dłuższy.
                Ile metrów długości ma korytarz?

                                                                                                         101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108