Page 103 - GwK_podrecznik_cz-2_kl-2_2018
P. 103
1. Oto różne miarki.
!
Poszukaj takich taśm w domu
lub w sklepie. Na każdej znajdź m — metr
zaznaczony 1 metr. 1 m
Za pomocą miarki ustal, jaka długość to 1 m.
Pokaż tę długość, rozkładając ręce.
! 1 m — 100 cm
1 m
2. Zmierz krokami swoją klasę. Napisz uzupełnione zdanie w zeszycie.
Długość mojej klasy: ? kroków. Szerokość mojej klasy: ? kroków.
Porównaj swoje wyniki z pomiarami innych uczniów. Zastanówcie się,
co zrobić, aby wyniki były takie same?
3. Przygotuj miarkę metrową. Zmierz nią swoją klasę i zapisz w zeszycie
wyniki pomiarów według wzoru.
Długość mojej klasy: ? m ? cm.
Szerokość mojej klasy: ? m ? cm.
4. Długość klasy Kuby wynosi 9 m. Korytarz jest o 40 m dłuższy.
Ile metrów długości ma korytarz?
101