Page 49 - GwK_podrecznik_cz-2_kl-2_2018
P. 49
1. Jola narysowała Jeża. Powiedz, jakie elementy narysowała za pomocą linii
krzywych, a jakie – za pomocą linii łamanych. Przekalkuj jeża na kartkę
w zeszycie. Linie krzywe narysuj brązową kredką, a linie łamane – czerwoną.
2. Na kartce z bloku narysuj węża, kreśląc linie krzywe i łamane.
3. Narysuj w zeszycie linię łamaną składającą się z 5 odcinków o dowolnej
długości.
4. Narysuj w zeszycie linię łamaną składającą się z 4 odcinków o długościach:
2 cm, 3 cm, 4 cm, 5 cm.
5. Zmierz odcinki, z których składa się narysowana linia. Przeczytaj zdania
i powiedz, które jest fałszywe, a które — prawdziwe.
To jest linia krzywa.
Najdłuższy odcinek ma 5 cm.
Najdłuższy odcinek ma 6 cm.
To jest linia łamana.
Cała linia ma długość 14 cm.
Najkrótszy odcinek ma długość 3 cm.
Cała linia ma długość 15 cm.
47