Page 53 - 890342_GwK_podrecznik_cz-4_kl-2_2018
P. 53

140. Ocena klasowej gromady




                — A czy ktoś ją zaprosił? — zapytała cicho Ewa.
                — Może ty ją zaprosisz? — zakpił Paweł. — Opowie ci o swoich

            ukochanych szachach…
                — Zaprosiłam, ale zachorowała — powiedziała spokojnie

            Ewa. — A oprócz szachów to ma jeszcze ukochanego chomika.
            Może o nim opowiadać godzinami. Nazywa się Duduś…

                Maciek, marszcząc brwi, wpatrywał się w okno. Nagle
            wrzasnął:

                — Mam! Wymyśliłem dla niej rolę! Niech zagra wielką żabę,
            co siedzi w jaskini na kupie złota i pilnuje skarbu. Przynajmniej

            potrafi go dobrze policzyć! To w sam raz dla niej!
                Ucichli. Rolę można dopisać, jasne, ale żeby zaraz żabę…
            Paweł wprawdzie uśmiechał się złośliwie, ale i jemu wyraźnie

            było głupio.
                            Magda patrzyła na drzwi klasy — cicho się

                        otworzyły i wsunęła się przez nie Renata.
                            — Cześć — powiedziała, uśmiechając się niepewnie. —

                        Myślałam, że zdążę… Nie zapomnieliście o mnie, prawda?
                            — Została nam tylko żaba — mruknął Jacek.

                            — Żaba? Zaczarowana? — dopytywała się Renata.
                            — W bajce wszystko jest zaczarowane — powiedziała Ewa.

                            — To świetnie! — ucieszyła się Renata. — Fantastycznie!
                        Dorota — zwróciła się do wytwornej damy z

                        wachlarzem — pomożesz mi obmyślić kostium? Bo ja
            z tym jakoś nie bardzo…
                — No dobrze — zgodziła się z lekkim wahaniem Dorota.

                — To lecimy dalej — zarządził Piotrek, który był reżyserem.
                Maciek wystąpił pół kroku naprzód i zaczął:

                — Zasmuciłaś mnie, moja córko…
                                                                    Ewa Barska


            1.  Warto od czasu do czasu uważnie się sobie przyjrzeć. Niech każdy z was
                powie kolejno wszystkim koleżankom i kolegom z klasy, za co można

                ich lubić, a nad czym powinni jeszcze popracować. Może gdy poznacie
                opinię innych, uda się wam lepiej poznać siebie.

                                                                                                          51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58