Page 35 - 890693_GWK_podrecznik_kl3_cz 2_2019
P. 35
50. Dobrze jest mieć zainteresowania
— No, no — zdziwiła się pani — nie wiedziałam, że interesujesz się
przyrodą! Już wiem, kto zrobi dla klasy zielnik. A co z matematyką?
Wojtek wrócił do domu wściekły jak nigdy w życiu! Zielnik! Już on
pani pokaże! Wlazł na krzesło, zdjął encyklopedię i zaczął notować: „Stefan
Batory, urodzony 1533...”.
Ale tym razem pani dokładnie wiedziała, kto to był Stefan Batory,
król polski. Nie wiedziała natomiast, że Wojtek interesuje się też historią.
I bardzo się ucieszyła, bo nareszcie znalazła kogoś, kto na pewno z radością
poprowadzi kronikę klasy.
Irena Landau
1. Odszyfruj wyrazy i powiedz, skąd można czerpać wiedzę.
Napisz odgadnięte wyrazy. Zacznij od najlepszego — według ciebie —
źródła wiedzy.
EIDEPOLKYCNE ŁA SZKO
IKINWOŁS DIO RA
IKŻĄISK TER IN NET
YMUBLA ZJA WI TE LE
EŻÓRDOP ZE A MU
2. Znajdź w tekście słowa: „Żaden człowiek nie wie wszystkiego. Chodzi
o to, żeby umieć to, co jest najważniejsze, i to, w czym się ktoś potem
specjalizuje”. Jak je rozumiesz?
3. Porozmawiajcie o tym, czego powinniście się nauczyć, aby dobrze radzić
sobie w życiu i poszerzać swoją wiedzę.
4. Napisz o swoich zainteresowaniach i co dzięki nim zyskujesz.
5. Zaproponuj akompaniament na instrumentach perkusyjnych do
ulubionej piosenki. Zaprezentuj ją w klasie.
33