Page 16 - informatyka 4
P. 16
1.3 Sterowanie na ekranie, czyli programujemy proste animacje
Podejmij temat
z Uporządkuj litery według liczb – od najmniejszej do największej. Odczytaj hasło.
Animacja – wprawianie obiektów W środowisku Scratch można tworzyć programy, które łączą grafikę,
w ruch. animację, muzykę i inne dźwięki. Tworzenie animacji jest możliwe
dzięki wykorzystaniu poszczególnych faz ruchu postaci (duszków) oraz
bloków z poleceniami, które pozwalają na sterowanie nimi na scenie.
Krok po kroku 1
6 9
Zaprogramuj taniec:
7
uruchom Scratcha
i nadaj nazwę programowi
Balerina 1 , 8
wybierz z galerii tło
sceny 2 , usuń domyślnego
duszka i wybierz z galerii 3
4
innego – balerinę 4 ,
obejrzyj fazy ruchu
tancerki, klikając w kartę
Kostiumy 5 ,
5
kliknij w kartę Skrypt 6
i ułóż bloki z instrukcjami
według podanego wzoru 7
(niebieski blok 8
pozwala zatrzymać
animację), 3 2
sprawdź działanie Uwaga! Aby zatrzymać animację, należy dłużej przytrzymać naciśnięty klawisz spacji,
programu 9 . ponieważ balerina musi wykonać cały zaprogramowany cykl ruchów.
14