Page 16 - informatyka 4
P. 16

1.3            Sterowanie na ekranie, czyli programujemy proste animacje






       Podejmij temat






            z  Uporządkuj litery według liczb – od najmniejszej do największej. Odczytaj hasło.




       Animacja – wprawianie obiektów       W środowisku Scratch można tworzyć programy, które łączą grafikę,
       w ruch.                              animację, muzykę i inne dźwięki. Tworzenie animacji jest możliwe
                                            dzięki wykorzystaniu poszczególnych faz ruchu postaci (duszków) oraz
                                            bloków z poleceniami, które pozwalają na sterowanie nimi na scenie.






       Krok po kroku                                                      1

                                                 6                                               9
       Zaprogramuj taniec:
                                                                           7
            uruchom Scratcha
            i nadaj nazwę programowi
            Balerina  1  ,                                                                       8

            wybierz z galerii tło
            sceny  2  , usuń domyślnego
            duszka i wybierz z galerii  3
                                                                                                        4
            innego – balerinę  4  ,
            obejrzyj fazy ruchu
            tancerki, klikając w kartę
            Kostiumy  5  ,
                                                    5
            kliknij w kartę Skrypt  6
            i ułóż bloki z instrukcjami
            według podanego wzoru  7
            (niebieski blok  8
            pozwala zatrzymać
            animację),                                                                                  3      2
            sprawdź działanie            Uwaga! Aby zatrzymać animację, należy dłużej przytrzymać naciśnięty klawisz spacji,
            programu  9  .               ponieważ balerina musi wykonać cały zaprogramowany cykl ruchów.


                                         14
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21