Page 29 - informatyka 5
P. 29
Podsumowanie działu 1
1 Czy znasz te pojęcia? Wyjaśnij znaczenie każdego z nich.
aktywna komórka kodowanie sortowanie
analiza danych i szukanych kolumna, wiersz Średnia, Suma
arkusz kalkulacyjny Pasek formuły środowisko Scratch
bilans programowanie wykres
chmura internetowa skrypt zmienne
2 Jak zinterpretujesz przedstawioną grafikę?
Czy do ułożenia całości niezbędne są
wszystkie elementy układanki? Czy
wspólne szukanie rozwiązań pomaga
rozwiązywać problemy, czy stanowi
utrudnienie? Dlaczego problemy nale-
ży rozwiązywać krok po kroku? W jaki
sposób logiczne myślenie pomaga
w rozwiązywaniu problemów?
3 Odpowiedz na pytania.
• W jakim celu przeprowadza się analizę • Do czego służy arkusz kalkulacyjny?
danych i szukanych?
• Na czym polega programowanie w środowisku
• Jakie są etapy rozwiązywania problemów? Scratch?
4 Czytaj co drugą literę. Jak rozumiesz odczytane hasło?
P A R E O T G J R L A T M G O K W O A T N M I W E Y D U O K S D K G O
S N C A N L X I B L A O H G J I K C U Z S N C E V M R Y C Ś F L H E P N A I K E
5 Zorganizujcie wspólnie z koleżankami i kolegami klasowy konkurs na wykonanie projektu w środowisku
Scratch. W swoich projektach wykorzystajcie obrazki narysowane w edytorze grafiki oraz zastosujcie
zmienną czas lub punkty.
27