Page 25 - informatyka 5
P. 25
2. Zaprogramuj tło sceny tak, aby po dniu następowała noc. Pierwsze Ciekawe!
tło wczytaj z galerii. Zrób jego kopię i zmień jego elementy. Wybierz Godzina Kodowania to inicjaty-
dowolnego duszka i zaprogramuj ciekawą historyjkę. Program zapisz wa edukacyjna organizowana
pod nazwą Dzień–noc i zaprezentuj go w klasie.
w ramach Tygodnia Edukacji
Informatycznej. Polega ona
na rozwiązywaniu łamigłówek
z wykorzystaniem kodowania,
czyli przedstawiania informacji
za pomocą umownych znaków.
Biorą w niej udział uczniowie
z ponad 180 krajów świata.
3. Wspólnie z koleżanką lub kolegą zaprogramuj grę – zgadywankę ortograficzną, w której gracz otrzyma punkt
za każdą poprawną odpowiedź. Wymyśl pytania dotyczące zagadnień ortograficznych. Do sumowania
punktów wykorzystaj zmienną punkty z kategorii Zmienne. Dołącz dźwięk, który zostanie odtworzony po po-
prawnie udzielonej odpowiedzi. Zapisz program na swoim komputerze.
23