Page 25 - informatyka 5
P. 25

2.   Zaprogramuj tło sceny tak, aby po dniu następowała noc. Pierwsze          Ciekawe!
               tło wczytaj z galerii. Zrób jego kopię i zmień jego elementy. Wybierz     Godzina Kodowania to inicjaty-
               dowolnego duszka i zaprogramuj ciekawą historyjkę. Program zapisz         wa edukacyjna organizowana
               pod nazwą Dzień–noc i zaprezentuj go w klasie.
                                                                                         w ramach Tygodnia Edukacji
                                                                                         Informatycznej.  Polega  ona
                                                                                         na rozwiązywaniu łamigłówek
                                                                                         z wykorzystaniem  kodowania,
                                                                                         czyli przedstawiania informacji
                                                                                         za pomocą umownych znaków.
                                                                                         Biorą w niej udział uczniowie
                                                                                         z ponad 180 krajów świata.














          3.   Wspólnie z koleżanką lub kolegą zaprogramuj grę – zgadywankę ortograficzną, w której gracz otrzyma punkt
               za każdą poprawną odpowiedź. Wymyśl pytania dotyczące zagadnień ortograficznych. Do sumowania
               punktów wykorzystaj zmienną punkty z kategorii Zmienne. Dołącz dźwięk, który zostanie odtworzony po po-
               prawnie udzielonej odpowiedzi. Zapisz program na swoim komputerze.










































                                                                                  23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30