Page 26 - informatyka 5
P. 26
Krok po kroku
1
Aby utworzyć nową zmienną:
3
na karcie Skrypt 1 wybierz kategorię Zmienne 2
i kliknij w przycisk Utwórz zmienną 3 ,
4
w oknie Nowa zmienna nadaj nazwę zmiennej,
5
np. punkty 4 (zmienna to wartość, która może
przybierać różne wielkości), 2
6
zaznacz opcję Dla wszystkich duszków 5 ,
zatwierdź przyciskiem OK 6 i zobacz,
jak wygląda utworzona zmienna.
4. W podobny sposób zaprogramuj zgadywankę matematyczną – z wykorzystaniem zmiennej punkty. Możesz
w niej zastosować rywalizację dwóch duszków. Udostępnij program nauczycielowi.
W skrócie
Do tworzenia projektów w środowisku Scratch można wykorzystać wykonane przez siebie rysunki.
Podczas programowania skryptów możliwe jest samodzielne tworzenie bloczków z poleceniami, tak jak
w przypadku zmiennej.
W środowisku Scratch można programować gry, w których gracze otrzymują punkty.
Czy już umiesz?
1 Wspólnie z koleżanką lub kolegą zaprogramujcie dowolnego duszka w środowisku Scratch
z wykorzystaniem zmiennej. W programie wykorzystajcie co najmniej trzy z przedstawionych bloczków.
Dobierzcie odpowiednie tło sceny. Udostępnijcie pracę nauczycielowi.
2 Narysuj w środowisku Scratch tło sceny i zaprogramuj humorystyczną rozmowę pomiędzy kilkoma
duszkami. Udostępnij swój projekt wybranej osobie.
3 Zaprogramuj grę, w której będą zliczane punkty. W utworzonym programie wykorzystaj wiedzę
z wybranego przedmiotu, którego uczysz się w szkole. Udostępnij program nauczycielowi.
24