Page 5 - informatyka 6
P. 5
Spis treści
1. Rozwiązywanieproblemów. 3. Maluję, piszę, prezentuję
W świecieprogramowania –––––––––––––––––––––––– 5 – prace projektowe ––––––––––––––––––––––––––––––– 53
1.1 Sterowanie obiektem w środowisku Scratch –––––– 6 3.1 Tworzymy prezentację Tu jest nasz dom ––––––––––– 54
1.2 Tworzenie gry w środowisku Scratch ––––––––––––––– 8 3.2 Obraz, dźwięk i wideo, czyli jak przygotować
1.3 Nauka i zabawa z kodowaniem –––––––––––––––––––– 11 materiały do prezentacji ––––––––––––––––––––––––––– 58
1.4 Od planowania do realizacji. 3.3 Projektujemy kartę z kalendarza ––––––––––––––––––– 62
Kodowanie w chmurze ––––––––––––––––––––––––––––– 14 3.4 Przekształcenia i filtry w programie GIMP –––––––––– 65
Link do wiedzy 3.5 Redagowanie i formatowanie zaproszenia –––––––– 68
Sterowanie robotami ––––––––––––––––––––––––––––––––––– 16
3.6 Projekt grafiki do zaproszenia.
1.5 Jak sterować robotem z użyciem tabletu Warstwy w programie GIMP ––––––––––––––––––––––– 71
lub smartfona ––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 18 3.7 Przygotowanie papieru firmowego szkoły –––––––––– 75
1.6 Jak osiągnąć postawiony cel?
Znajdowanie elementu w zbiorze –––––––––––––––––– 21 Podsumowanie działu 3 –––––––––––––––––––––––––––––––– 78
Indeks –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 80
1.7 Stosowanie arkusza kalkulacyjnego
w rozwiązywaniu problemów –––––––––––––––––––––– 25
1.8 Analizowanie danych na wykresach ––––––––––––––– 28
Podsumowanie działu 1 ––––––––––––––––––––––––––––––––– 31
2. Możliwościkomputerówisieci
– zastosowanietechnikicyfrowej –––––––––––––––––– 33
2.1 Z netykietą za pan brat.
Drzewo dobrych zachowań –––––––––––––––––––––––– 34
Link do wiedzy
E-learning, wideokonferencje, webinaria,
czyli pozyskiwanie wiedzy z użyciem nowych
technologii informacyjnych ––––––––––––––––––––––––––––– 36
2.2 Współtworzenie zasobów sieci –––––––––––––––––––– 38
2.3 Podróże z internetową mapą 3D ––––––––––––––––––– 41
2.4 Korzystanie z możliwości chmury internetowej.
Praca w Office 365 –––––––––––––––––––––––––––––––– 46
Podsumowanie działu 2 –––––––––––––––––––––––––––––––– 51