Page 6 - informatyka 6
P. 6
Jak korzystać z podręcznika
Podsumowanie działu 1
Podejmij temat Podsumowanie działu
Intrygujące pytania lub 1 Czy znasz te pojęcia? Wyjaśnij znaczenie każdego z nich. Podsumowanie
ilustracje wprowadzają wizualny język programowania translator Bluetooth pomaga powtórzyć
znak towarowy
programowanie
sortowanie
filtrowanie
analiza sytuacji problemowej
komputerowa gra platformowa
w temat i skłaniają kodowanie Godzina Kodowania automatyzacja pracy materiał przed
język programowania JavaScript
wykres kołowy
robotyka, robot
do dyskusji 2 Jak zinterpretujesz przedstawioną grafikę? sprawdzianem
Ciekawe! ? W jaki sposób przewidywanie skutków
i logiczne myślenie pomaga w rozwiązy-
waniu problemów? Dlaczego nie należy
Interesujące Zdefiniowanie Analiza Poszukiwanie Wybór Sprawdzenie, zmieniać kolejności etapów postępowa-
nia podczas poszukiwania najlepszego
rozwiązania? Czy można pominąć do-
sytuacji
wiadomości problemu problemowej rozwiązania najlepszego czy cel został wolny etap, np. analizę sytuacji proble-
osiągnięty
rozwiązania
mowej? Uzasadnij swoje wypowiedzi.
uzupełniają 3 Odpowiedz na pytania.
•
Na czym polega kodowanie? Czy kodowanie możliwe jest tylko z użyciem komputera?
temat lekcji • • • Dlaczego programowanie robotów uczy przewidywania?
Jak wyjaśnisz młodszemu koledze, co to są skrypty?
Czym się różnią pojęcia sortowanie i filtrowanie? Podaj przykłady zastosowania tych pojęć.
4 Wymyśl zakończenia rozpoczętych zdań. Przedstaw swoją wypowiedź w klasie.
Kodowanie w chmurze… Skrypty na bloczkach…
Krok po kroku 5 Programowanie robotów… Automatyzacja pracy…
Zorganizuj wspólnie z koleżankami i kolegami klasowy konkurs na wykonanie gry w środowisku
Scratch. W swoich projektach wykorzystajcie obrazki narysowane w edytorze grafiki. Zastosujcie
Dokładne instrukcje 6 zmienną czas lub punkty. Dołączcie ekran powitalny z informacją, jak rozpocząć grę, i komunikat o jej
zakończeniu.
Przygotuj w arkuszu kalkulacyjnym tabelę z liczbą opuszczonych w pierwszym okresie roku szkolnego
ułatwiają wykonanie godzin przez 5 uczniów. Zaprezentuj te dane na wykresie kolumnowym. Do wykresu dołącz tytuł, opisy osi
X i Y oraz legendę.
31
zadań i kształcą nowe
umiejętności
Definicje
Wyróżnione definicje Więcej na temat
pomagają szybko Treści dodatkowe
powtórzyć najważniej-
sze informacje
W skrócie
Infografika Najważniejsze
Ciekawie zilustrowane infor macje z lekcji
treści ułatwiają naukę
Czy już umiesz?
Polecenia i pytania
na koniec lekcji
Zadanie z gwiazdką
Zadanie trudniejsze
Tego podręcznika
W podręczniku umieszczono zrzuty ekranowe: systemu Windows 7 Professional, będą używać inni uczniowie.
oprogramowania Microsoft Office 2010 Professional Plus. Niczego w nim nie zapisuj.
Przekaż go w dobrym stanie.
Znaczenie ikon
nawiązanie zastosowanie nawiązanie praca
do ilustracji nowoczesnych do innego zespołowa
technologii przedmiotu
informacyjnych