Page 23 - informatyka 8
P. 23
Krok po kroku
Zaprogramuj duszka, aby wyszukać największą liczbę w zbiorze:
9
1
2
8
5
6
7 4
3
O O uruchom edytor Scratch (scratch.mit.edu/projects/editor), nadaj skryptowi nazwę Maksimum,
O O utwórz zmienną maksimum 1 (widoczną na scenie) i zmienną wybrana liczba 2 (niewidoczną na scenie),
O O stwórz listę Zbiór liczb 3 i wyznacz na niej 12 elementów, klikając w znak plus 4 ,
O O zaprogramuj losowanie liczby ze wskazanego zakresu liczbowego 5 i dodanie jej do Zbioru liczb 6 ,
O O zaprogramuj warunek (jeżeli wybrana liczba jest większa od zmiennej maksimum, to staje się ona zmienną maksimum) 7 ,
O O użyj pętli powtarzaj 12 razy losowanie i porównywanie kolejnych liczb 8 , potem sprawdź działanie programu 9 .
Opis algorytmu wyszukiwania maksymalnej liczby w zbiorze W pamięci
(porównywanie ze sobą kolejnych liczb w zbiorze)
Przyjmij, że pierwsza liczba (42) w zbiorze jest największa (maksimum), bo inne nie były sprawdzane.
1 MAX = 42
Zapamiętaj ją.
2 Drugą liczbę (1) porównaj z zapamiętaną (42). Jest mniejsza, więc jej nie zapamiętuj. MAX = 42
3 Trzecią liczbę (61) porównaj z zapamiętaną (42). Jest większa, więc ją zapamiętaj. MAX = 61
4 Czwartą liczbę (7) porównaj z zapamiętaną (61). Jest mniejsza, więc jej nie zapamiętuj. MAX = 61
5 Podobnie postępuj z kolejnymi liczbami w zbiorze, aż odnajdziesz największą z nich. MAX = 98
21