Page 31 - informatyka 8
P. 31

1.6    Iteracje w środowisku Scratch






          Podejmij temat                 O O  Leonardo da Vinci używał pisma lustrzanego
                                              do zapisywania notatek. Odczytaj zapisane
                                              w ten sposób hasła. Powiedz, jak je rozumiesz.



                                                                         ALGORYTM  ITERACYJNY
                                                                                       PĘTLA  ITERACYJNA






          W  środowisku  Scratch  możemy  stosować  pętle  iteracyjne,  które  umożliwia-  Pętla iteracyjna
          ją powtarzanie zaprogramowanych instrukcji. Liczbę powtórzeń można ustalić      w programowaniu to instrukcja
          z góry, przed wykonaniem instrukcji. Powtarzanie instrukcji może również zależeć   wielokrotnego powtarzania
          od spełnienia warunku, który jest sprawdzany w każdej iteracji.                 określonego ciągu operacji.


          1.   Przeanalizuj skrypt Jaka to liczba? zaprogramowany w środowisku Scratch. Program daje użytkownikowi wskazówki,
               aby odgadnąć liczbę całkowitą wylosowaną z określonego zakresu liczbowego. Popraw błędy w skrypcie i sprawdź
               poprawność działania programu. Porównaj go z opisem szukania numeru strony w książce (s. 26). Omów działanie
               znajdujących się w nim pętli iteracyjnych.





































          2.   Do poprawionego programu Jaka to liczba? wprowadź nową zmienną licznik, która zlicza, ile razy odgadywana była
               wylosowana liczba. Udostępnij program koledze lub koleżance w klasie w celu sprawdzenia jego działania.

                                                                                   29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36