Page 66 - mat kl 5 cz.1
P. 66
Czy już umiesz?
1 30 200 km – ile to milimetrów?
A. trzy miliardy dwieście milionów B. trzydzieści miliardów dwieście milionów
C. trzydzieści milionów dwieście D. trzydzieści miliardów dwieście tysięcy
2 Niektóre spośród liczb: 15, 20, 28, 30, 32, 40, 50, 60, 61, 80, 85, 101, 104, 105, są współrzędnymi
punktów a, B, C, D, E, F leżących na osi liczbowej. Dopasuj do punktów ich współrzędne.
C D a F B E
0 100
3 Jedno z czterech poniższych działań wykonane jest błędnie. Które?
A. 3 6 4 8 B. 2 6 0 3 0 C. 7 3 9 0 0 D. 2 3 6
+ 7 9 5 4 2 – 8 5 7 6 · 5 6 0 9 9 1 2 : 4 2
8 3 1 9 0 1 7 4 5 4 4 4 3 4 – 8 4
+ 3 6 9 5 1 5 1
4 1 3 8 4 0 – 1 2 6
2 5 2
– 2 5 2
= = =
4 2 doby i 3 godziny – ile to sekund?
A. 3060 B. 97 200 C. 360 000 D. 183 600
5 W którym przypadku znak nierówności zapisany jest poprawnie?
2
A. 32 ∙ 56 < 8000 – 6327 B. 45 < 1652 + 279 + 86
C. 2000 – 396 ∙ 0 > 268 + 45 ∙ 32 D. 546 – 199 + 34 < 4927 : 13
6 Most składał się z 14 jednakowych przęseł
o długości 75 m. Po przebudowie mostu
nie zmieniła się jego całkowita długość, ale
składał się on już tylko z 10 jednakowych
przęseł. Jaką długość miały nowe przęsła?
A. 105 m B. 115 m
C. 71 m D. 79 m przęsło
7 Na zawody sportowe przyjechało 318 uczniów. Dotarli oni pięcioma autokarami, w których
było po 49 miejsc, i sześcioma busami, w których było po 16 miejsc. W autokarach oprócz
uczniów jechało po troje opiekunów, a w busach – po jednym. Ile łącznie wolnych miejsc zostało
we wszystkich pojazdach?
64