Page 83 - kl 6 cz 2
P. 83
4 Rysunek przedstawia plan chodnika wokół 7 Oblicz powierzchnię korytarza, którego
bloku. Długość bloku to 22 m, a szerokość plan widzisz poniżej. Przyjmij, że długość
wynosi 9 m. Chodnik ma szerokość 2 m. boku kratki na planie odpowiada długości
Oblicz pole chodnika. 0,5 m w rzeczywistości.
5 Trzy trapezy łączą się podstawami jak na
rysunku poniżej. Podaj nazwę powstałej
w ten sposób figury. Wykonaj podobny
rysunek, zmierz potrzebne odcinki i oblicz 8 Na zielonej szkole uczestnicy bawili się
pole tej figury. w poszukiwaczy skarbów. Każda para
dzieci próbowała odnaleźć skarb ukryty
w największej komnacie zamku, którego
plan przedstawiono poniżej. Olek i Ada
nie odnaleźli skarbu, ale zdobyli nagrodę
pocieszenia za ponumerowanie komnat
w kolejności od najmniejszej do największej.
a) Wybierz trzy komnaty, które wydają ci
się najmniejsze i oblicz ich powierzchnie
w rzeczywistości.
b) Skarb znajdował się w komnacie A, G, H
6 W Polsce znak nakazu STOP jest lub J. Oblicz powierzchnie tych komnat
ośmiokątem o bokach jednakowej długości. w rzeczywistości i odpowiedz, w której
Zmierz potrzebne odcinki i oblicz pole ukryto skarb.
zamieszczonego w podręczniku rysunku
tego znaku. B C
A
D
J E
F
I
H G
0 1 2 m
81