Page 120 - 881306_Muzyka
P. 120
Wariacja 1.
Zmiana metrum w temacie.
Czte - ry ką - ty, a piec pią - ty.
Wariacja 2.
Zmiana rytmu w temacie.
Jerzy Wojciech Bielecki
Wariacje operowe
Czte - ry ką - ty, a piec pią - ty.
Wariacja 3.
Uzupełnienie klaśnięciem pauz ćwierćnutowych występujących
w rytmie tematu.
Wolfgang Amadeusz Mozart
Wariacje C-dur Ah vous dirai-
-je, Maman Czte - ry ką - ty, a piec pią - ty.
Wysłuchaj uważnie fragmen- Wariacja 4.
tu utworu i spróbuj określić, na Zmiany dynamiczne w obrębie tematu.
czym polegały zmiany tematu
głównego w każdej wariacji.
Czte - ry ką - ty, a piec pią - ty.
1. Wzorując się na przykładzie zamieszczonym w podręczniku,
spróbuj ułożyć własną wariację rytmiczną do wybranej fraszki
Tadeusza Fangrata.
Dzieci, młodzi i dorośli, Miej życzliwość w swej naturze,
Bądźcie ludźmi i dla roślin. Bo życzliwi żyją dłużej.
2. Do podanego tematu muzycznego ułóż na instrumencie wariacje
melodyczne. W każdej wariacji zastosuj inny rodzaj zmiany (np.
rytmu, tempa, dynamiki, artykulacji).
Katarzyna Korytkowska
Kwiatowe wariacje
118