Page 39 - 881232_OTO_JA_KL_3_PODR_CZ-2_HUMA
P. 39
Młodszy nie chce słyszeć o sprzedaży zabawek, chociaż odkąd poszedł do przed-
szkola (wcześniej był z nianią Lubą), to już się nie bawi lalkami. No, może trochę: teraz
jego żołnierze i roboty porywają te lalki albo je zjadają. Proponuję mu, że podzielimy
się zarobionymi pieniędzmi, ale się nie zgadza. Mój brat chyba nie jest przedsiębiorczy.
- - - - - - - - - -
W końcu przynoszę do sklepiku tylko książki. Właściwie to jedną książkę.
Młodszy zgadza się oddać „Żółwika w przedszkolu”. Inni też przynoszą książki,
głównie te o żółwiku. Tylko Konrad ma „Złotą kronikę sportu”, „Encyklopedię
futbolu” oraz mnóstwo starych tomików z tygrysem na okładce.
– To mojego taty – wyjaśnia.
– Fiu, fiu! Oryginalne tygrysy! – Bartek jest pod
wrażeniem. Pani też.
– Ależ Konradku! To bardzo cenne rzeczy...
Skonsultowałeś to z rodzicami?
– Taty nie ma, bo znowu jest na wyjeździe mo-
tywacyjnym, już trzeci raz w tym roku, ale mama się
zgodziła. To był jej pomysł! (...)
W całej szkole wieszamy plakaty „Wszystko po
2 zł”, a jak ktoś zapłaci za jedną książkę, to drugą
dostaje w promocji. „Encyklopedię futbolu” kupuje pan Witek z szatni, a ja biorę
„Żółwika na wakacjach”. Podaruję Młodszemu, na pewno się ucieszy.
Marcin Wicha, Klara. Proszę tego nie czytać, Wydawnictwo Czarna Owieczka, s. 43–45
1. Co to jest przedsiębiorczość? Jak próbują to słowo tłumaczyć dzieci z klasy Klary?
2. Czy zgadzasz się z nimi? A może uważasz, że przedsiębiorczość to coś dużo więcej niż: kupić
– sprzedać?
3. Opowiedz, jaką akcję organizuje klasa w ramach projektu „Rekinki biznesu”. Co sądzisz o ich
pomyśle?
4. Co o pomyśle sądzą rodzice i brat Klary?
5. Jak się udała lekcja przedsiębiorczości? Czy dzieci odniosły sukces?
6. W jaki inny sposób można rozwijać swoją przedsiębiorczość?
Jeśli macie ochotę przeczytać książkę o spostrzeżeniach
Klary – waszej rówieśniczki – dotyczących szkoły,
zapraszam do lektury! Dobry nastrój gwarantowany!
37