Page 39 - 881232_OTO_JA_KL_3_PODR_CZ-2_HUMA
P. 39

Młodszy nie chce słyszeć o sprzedaży zabawek, chociaż odkąd poszedł do przed-
            szkola (wcześniej był z nianią Lubą), to już się nie bawi lalkami. No, może trochę: teraz

            jego żołnierze i roboty porywają te lalki albo je zjadają. Proponuję mu, że podzielimy

            się zarobionymi pieniędzmi, ale się nie zgadza. Mój brat chyba nie jest przedsiębiorczy.
                                                   - - - - - - - - - -
                W  końcu  przynoszę  do  sklepiku  tylko  książki.  Właściwie  to  jedną  książkę.

            Młodszy zgadza się oddać „Żółwika w przedszkolu”. Inni też przynoszą książki,

            głównie te o żółwiku. Tylko Konrad ma „Złotą kronikę sportu”, „Encyklopedię
            futbolu” oraz mnóstwo starych tomików z tygrysem na okładce.

                – To mojego taty – wyjaśnia.
                – Fiu, fiu! Oryginalne tygrysy! – Bartek jest pod

            wrażeniem. Pani też.

                –  Ależ  Konradku!  To  bardzo  cenne  rzeczy...
            Skonsultowałeś to z rodzicami?

                – Taty nie ma, bo znowu jest na wyjeździe mo-
            tywacyjnym, już trzeci raz w tym roku, ale mama się

            zgodziła. To był jej pomysł! (...)

                W całej szkole wieszamy plakaty „Wszystko po
            2 zł”, a jak ktoś zapłaci za jedną książkę, to drugą

            dostaje w promocji. „Encyklopedię futbolu” kupuje pan Witek z szatni, a ja biorę

            „Żółwika na wakacjach”. Podaruję Młodszemu, na pewno się ucieszy.
                            Marcin Wicha, Klara. Proszę tego nie czytać, Wydawnictwo Czarna Owieczka, s. 43–45

             1.  Co to jest przedsiębiorczość? Jak próbują to słowo tłumaczyć dzieci z klasy Klary?

             2.  Czy zgadzasz się z nimi? A może uważasz, że przedsiębiorczość to coś dużo więcej niż: kupić
                 – sprzedać?
             3.  Opowiedz, jaką akcję organizuje klasa w ramach projektu „Rekinki biznesu”. Co sądzisz o ich
                 pomyśle?
             4.  Co o pomyśle sądzą rodzice i brat Klary?

             5.  Jak się udała lekcja przedsiębiorczości? Czy dzieci odniosły sukces?
             6.  W jaki inny sposób można rozwijać swoją przedsiębiorczość?




                                  Jeśli macie ochotę przeczytać książkę o spostrzeżeniach

                                    Klary – waszej rówieśniczki – dotyczących szkoły,
                                   zapraszam do lektury! Dobry nastrój gwarantowany!


                                                                                                        37
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44