Page 82 - polski4
P. 82
8. Ułóż i zapisz w zeszycie zdania z dwoma wyjątkami od reguły:
Pisz ó w cząstkach -ów, -ówka. Wykonaj do nich rysunki.
9. Ułóż wyrazy z podanych liter. Uwaga: wyrazy zaczynają się na litery
wyróżnione kolorem. Następnie uzasadnij pisownię ó.
ó j d k w a d ó i y m s o g l e ó k w o w ó p r t
10. Przerysuj do zeszytu diagram, a następnie wykreśl
z niego nazwy obrazków. Dla każdej z nich podaj regułę
wyjaśniającą pisownię. Litery niewykreślone utworzą hasło.
M R Ó W K A O R K
S Ż A R Ó W K A Ł
T T M I Ó D O G Ó
Ó D W Ó J K A R D
Ł P A R Ó W K A K
A F R Ó Ż A I A A
11. Pobaw się z koleżanką/kolegą w zapamiętywanie pisowni.
Niech jedno z was znajdzie w słowniku ortograficznym wyraz
z ó, którego zapisanie może okazać się trudne. Zadaniem drugiej
osoby będzie podanie reguły, która uzasadnia pisownię. Kto nie
umie podać właściwej zasady, musi wykonać rysunek związany
z wyrazem i regułą, które sprawiły trudność.
80