Page 44 - polski 5 cz1
P. 44

1.    Jak zmieniała się sytuacja bohaterów przedstawiona w utworze? Wspólnie z koleżankami i kolegami
             opiszcie zamierzenia i uczucia opryszka oraz Irenki.




























             Co zamierza?                  Co czuje?                 Co zamierza?                 Co czuje?




       2.    Zacytuj fragmenty tekstu wskazujące na wymienione poniżej cechy Irenki, a następnie zastanów się
             i powiedz, która z nich okazała się decydująca w starciu z opryszkiem. A może każda była ważna w tej
             sytuacji?



               ciekawość                 opanowanie                    odwaga                       spryt




       3.    Czy Irenka postąpiła rozsądnie, gdy podjęła próbę złapania opryszka? Zapisz w zeszycie argumenty
             zarówno potwierdzające rozwagę bohaterki, jak i udowadniające brak tej cechy u dziewczynki.
             Które z nich przeważyły? Sformułuj pisemnie wniosek.


       4.    Które z postaci występujących w przeczytanym fragmencie utworu Kornela Makuszyńskiego są bohaterami
             głównymi, a które drugoplanowymi? Zapisz w zeszycie kilkuzdaniowe uzasadnienie swojej odpowiedzi.

       5.    Zastanów się i powiedz, czy Irenkę można nazwać bohaterem w podanych znaczeniach.




                          bohater literacki                                          bohater










           postać występująca w powieści, opowiadaniu itp.        ktoś, kto dokonuje wyjątkowych, odważnych czynów



                                        42
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49