Page 22 - polski 8 cz2
P. 22
6. Rozwój różnych dziedzin nauki, prace nad nowymi technologiami, maszyny
rozumne – to łatwo rozpoznawalne symbole postępu cywilizacyjnego.
Sztuczna inteligencja wydaje się jednakowo fascynująca i przerażająca...
A ludzie? Jak zmienią się ich myśli, uczucia, emocje? Czy w ogóle się
zmienią? Porozmawiajcie przez chwilę na temat spostrzeżeń Johanna
Wolfganga Goethego (czyt. getego), poety żyjącego na przełomie
XVIII i XIX wieku, oraz XX-wiecznego filozofa – Ericha Fromma.
Jak rozumiecie ich przesłanie? Jako kontekst weźcie pod uwagę
opowiadanie Sławomira Mrożka.
Opowiadanie będzie ciekawsze, jeśli je
urozmaicisz, np. wprowadzisz informa-
cję o czasie akcji, opiszesz miejsce zda-
rzeń, przytoczysz rozmowę bohaterów,
dodasz monolog jednej z postaci, krótko
scharakteryzujesz któregoś z bohaterów
czy przywołasz wydarzenie z przeszłości, Johann Wolfgang Goethe (1749–1832) Erich Fromm (1900–1980);
w którym brał udział. Warto zaplanować fot. Rainer Funk / Müller-May,
punkt kulminacyjny albo nagły zwrot Wikipedia, CC BY-SA 3.0
akcji i podsumować wydarzenia trafną
puentą, czyli sformułowaniem podkre- 7. Napisz opowiadanie twórcze, którego puentą uczynisz myśl Johanna
ślającym przesłanie opowieści. Wolfganga Goethego lub Ericha Fromma.
Do jakiego znanego dzieła nawiązuje
grafika? Omów zaprezentowaną scenę
i jej znaczenie.
20