Page 44 - 883821_ATC_Podr_POL_Kl-3_Cz_2
P. 44
– Cześć, Antek! Byłam na urodzinach u Lilki! Ale była magia!
– O, cześć, Nati. Magia? Kto czarował?
– To były urodziny, które nazywały się „Szkiełko i oko”, bo to
symbole wiedzy i nauki. Taka magia właśnie, ale naukowa!
– Naukowa magia… hmmm… nie słyszałem czegoś podobnego.
Brzmi tajemniczo. Co robiliście?
– Pani Kasia, która prowadziła zajęcia, powiedziała nam, że lepiej
rozumiemy świat wtedy, kiedy o nim więcej wiemy. Więc zrobiliśmy
doświadczenia i okazało się, że wszystko da się wytłumaczyć
naukowo. Dla mnie to magia!
– Chciałbym być na takich
urodzinach. Masz jakieś pomysły
na nowe doświadczenia?
– Mam. Pokażę ci, patrz.
Kartkę umieść za szklanką.
Widzisz? To nie magia! To nauka!
– Super! Zaraz zrobię
to doświadczenie z Martą!
Dziękuję, Nati.
Ale to ciekawe!
1. Dlaczego Natalka zadzwoniła do Antka?
Szklanka z wodą działa jak soczewka. 2. Co powiedziała uczestnikom urodzin pani Kasia?
Przez soczewkę widzimy obraz 3. Dlaczego dzieci widziały odwróconą strzałkę?
odwrócony. Dlatego narysowana strzałka, 4. Dlaczego urodziny miały nazwę „Szkiełko i oko”?
zwrócona w prawo, przez oko jest 5. Policz, ile samogłosek i ile spółgłosek jest
odbierana, jakby była zwrócona w lewo. w słowach: eksperyment, zagadka.
42 Szkiełko i oko Magia czy nauka?