Page 11 - informatyka 6
P. 11

zaprogramuj przycisk  START   5
               rozpoczynający grę, w tym celu:
          –    w edytorze grafiki Scratch wyko-
               naj na przycisku napis: START  6 ,
          –    ułóż bloczki z instrukcjami tak,
               aby przycisk START pojawił się
               na ekranie powitalnym, a po-                           6
               tem znikł  7 .
          –    z kategorii  Zdarzenia  wybierz
               bloczek nadaj komunikat,
          –    z listy rozwijanej wybierz Nowa        7
               wiadomość  8 , wpisz  START   9
               i zatwierdź  10 ,                                                                       5






                                                                     8
          Uwaga! Po każdym etapie pracy warto
                                                                                              9
          sprawdzić działanie zaprogramowa-
          nych zdarzeń, aby w razie potrzeby na                                                      10
          bieżąco dokonywać poprawek. Kolory
          kostiumów Gobo należy zmienić sa-
          modzielnie w edytorze grafiki Scratch.






                                                      12                13
               zaprogramuj duszka Gobo  11 ,
               w tym celu ułóż kolejno cztery
               skrypty, aby:
          –    ustalić pozycję wyjściową Gobo
                                                      14
               i wstawić licznik punktów  12 ,
          –    wprawić Gobo w ruch  13 ,

          –    po każdorazowym zetknięciu                                     15
               z dywanem Gobo zmieniał kolor                                                     11
               kostiumu, a gracz otrzymywał
               jeden punkt  14 ,

          –    po otrzymaniu przez gracza 20
               punktów wyświetlony został ko-
               munikat  Hura!  i  gra  się  zatrzy-
               mała  15 ,



                                                                                  9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16