Page 130 - mat kl 5 cz.1
P. 130
b) Porównujemy kolejne cyfry liczb 4,126 i 4,1274.
Porównujemy całości: 4 = 4.
Porównujemy części dziesiąte: 1 = 1.
Porównujemy części setne: 2 = 2.
Porównujemy części tysięczne: 6 < 7.
Zatem 4,126 < 4,1274.
3. Dlaczego nauczyciel uznał, że Adam źle porównał ułamki? Uzasadnij odpowiedź.
3,54 < 2,786
bo 3,540 < 2,786
bo 540 < 786
4. Podane pary liczb przepisz do zeszytu i porównaj. Zamiast pytajnika wstaw znak < lub >.
a) 5,2 ? 5,7 b) 3,74 ? 4,18 c) 4,002 ? 4,02
0,4 ? 1,2 5,364 ? 5,8 0,6574 ? 0,6547
3,65 ? 3,18 2,5 ? 2,005 2,76 ? 2,761
5,128 ? 5,142 6,798 ? 6,7973 9,999 ? 9,99
Zadania
1 Zapisz ułamek równy danemu w taki sposób, żeby w jego zapisie były części tysięczne.
a) 5,1 b ) 0,7 c ) 25,5 d ) 0,62 e ) 1,05 f ) 0,27
2 Znajdź pary równych ułamków. Zapisz je w zeszycie w postaci równości.
3,2 3,002 3,02 0,32 3,02000 3,2000 0,320 3,0020
128