Page 104 - kl 6 cz 1
P. 104
1. Każdą z podanych liczb zaokrąglij do:
a) części dziesiątych, b) części setnych, c) całości.
0,7245 5,848 37,085 29,943 23,4152 7,538 3,0067
2. Zapisz pięć liczb, których zaokrąglenie do:
a) całości wynosi 7, b) całości wynosi 0,
c) części dziesiątych wynosi 0,2, d) części dziesiątych wynosi 5,9,
e) części setnych wynosi 5,15, f ) części setnych wynosi 2,7.
3. Zaokrąglij liczbę 9,9999 do różnych rzędów: do części dziesiątych, do części setnych, do części
tysięcznych, do jedności i do dziesiątek. Co możesz powiedzieć o wynikach zaokrąglania?
Zadania
1 Która z liczb w zaokrągleniu do części setnych wynosi 1,65?
A. 1,661 B. 1,655 C. 1,645 D. 1,642
2 Spośród ułamków dziesiętnych mających dokładnie dwie cyfry po przecinku wybierz takie,
których zaokrąglenie do części dziesiątych wynosi 2,7. Ile jest tych ułamków?
3 Na wyświetlaczu GPS kierowca odczytał informację, że do miejsca docelowego ma 426 km.
W rzeczywistości odległość ta może wynosić
A. 425,521 km B. 426,8 km C. 426,625 km D. 425,18 km
4 Tabela pokazuje masy paczek nadanych przez firmę zajmującą się sprzedażą wysyłkową.
Numer paczki 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Masa (w kg) 0,738 1,221 4,806 2,155 7,081 3,296 8,344 6,555 0,895 3,720
Zaokrąglij podane masy do części setnych i zapisz otrzymane liczby w postaci wyrażeń
dwumianowanych lub, jeśli nie jest to możliwe, w dekagramach.
5 Tabela pokazuje, jaka jest długość drogi do szkoły różnych uczniów. Zaokrąglij podane odległości
do części dziesiątych kilometra.
Imię Ela Jacek Iwona Michał Ola Kamil Beata Mateusz
Długość (w km) 0,845 2,107 3,002 1,862 0,976 2,458 2,314 3,152
102