Page 126 - kl 6 cz 1
P. 126

3    Wykonaj podane działania.
                                   1
                                                   3
                               1
             a) Sumę liczb –2  i 1  zmniejsz o 5 .
                               3
                                                   4
                                   6
                                 1
                                                            9
                                            2
             b) Różnicę liczby 2  i liczby 4  powiększ o 3  10 .
                                            5
                                 8
                                                         1
                                1
             c)  Iloczyn liczb –3  i 2 11  podziel przez –1 .
                                                         3
                                5
                                     12
                                                                               2
                                                                                          5
                                              7
                                7
             d) Iloraz liczby –1 18  i liczby –1  pomnóż przez iloraz liczby –2  i liczby  18 .
                                                                               3
                                              9
        4    Oblicz.
                                                                                           ( 5) ( 5)
                                                                  ( 4)
                                         ( 2)
                ( 4)
                    2
             a)  – 3                  b)  – 1  3               c)  – 3  2  · 16         d)  – 2  2  +  – 1  2
                                                                    5 ( 6)
                ( 7) 2                   ( 5) 3                     2     5  2             ( 7) ( 7)  2
                                                                                              2
                                                                                             2
                                                                                                    3
                  2
                                           3
                –                        –                       –2  ·  –                  –    –  –
                (  2                     (  1  3                  ( 5) 3  2                ( 9) ( 3)  2
                                                                                              2
                     2
                                                                                                    1
                                                                                             4
                                                                    1
                –1 5)                    –1 2)                    –    :  25               –    +  –
                (   1                    (  2  3                  ( 8) 2  2                ( 3) 3
                      2
                                                                                             1
                                                                    7
                –1 10)                   –1 3)                    –    · 4                 –    + 3
                (  1                     (  1  3                  ( 2) ( 3) 2                   ( 6) 2
                     2
                                                                      3
                                                                                                  5
                                                                          2
                                                                    1
                –2 2)                    –3 3)                    –    ·  –                –2 +  –
        5    Czy chłopcy poprawnie wykonali obliczenia? Jeśli znajdziesz błąd, wskaż go i popraw w zeszycie.










                                                                                                2
                                                                                           3
        6    Która liczba leży na osi liczbowej w połowie odległości między liczbami –4  i 2 ?
                                                                                           5    5
                   1                        1                       1                        1
             A. –3                    B. –1                    C.  –3                   D. –1
                   2                       10                       5                        5

                                        124
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131