Page 93 - kl 6 cz 2
P. 93
6. Bryły
Czuję się jak
w szkole. Patrz,
ile tu różnych No tak, ale pamiętasz, mieliśmy
brył. Nawet kupić świecę, która będzie się jak
sześcian jest. najdłużej paliła. Rozejrzyj się.
Która jest największa?
Ta jest najwyższa, ale za to cienka jak ołówek.
Może weźmiemy tę najgrubszą? Ale ona z kolei
jest niska… Zapytajmy sprzedawcę!
Przyjrzyj się rysunkowi, a następnie odpowiedz na pytania i wykonaj polecenia.
1. Świece na rysunku mają kształt brył geometrycznych. Które z tych brył potrafisz nazwać?
2. Jaki inny kształt mogłaby mieć świeca? Naszkicuj ją. Czy też przypomina bryłę geometryczną?
3. Zaproponuj, jak bez spalania świec można wskazać, która z nich jest największa.
4. Czy sądzisz, że sprzedawcy udało się wybrać największą świecę? A może potrafiłby to zrobić twój nauczyciel
matematyki?