Page 93 - kl 6 cz 2
P. 93

6.  Bryły






































                Czuję się jak
                w szkole. Patrz,
                ile tu różnych                                                       No tak, ale pamiętasz, mieliśmy
                brył. Nawet                                                          kupić świecę, która będzie się jak
                sześcian jest.                                                       najdłużej paliła. Rozejrzyj się.
                                                                                     Która jest największa?










             Ta jest najwyższa, ale za to cienka jak ołówek.
             Może weźmiemy tę najgrubszą? Ale ona z kolei
             jest niska… Zapytajmy sprzedawcę!




                   Przyjrzyj się rysunkowi, a następnie odpowiedz na pytania i wykonaj polecenia.
                   1.   Świece na rysunku mają kształt brył geometrycznych. Które z tych brył potrafisz nazwać?

                   2.   Jaki inny kształt mogłaby mieć świeca? Naszkicuj ją. Czy też przypomina bryłę geometryczną?
                   3.   Zaproponuj, jak bez spalania świec można wskazać, która z nich jest największa.
                   4.   Czy sądzisz, że sprzedawcy udało się wybrać największą świecę? A może potrafiłby to zrobić twój nauczyciel
                       matematyki?
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98