Page 155 - kl 8 cz 1
P. 155

2.   Wprowadzenie do statystyki                          2.3  Zbieranie, porządkowanie i przedstawianie danych
            i rachunku prawdopodobieństwa                              (s. 62)
            2.1  Odczytywanie i interpretowanie danych                 2. a) IV     3. a) 0,8 t   b) 3,75 razy   c) szkło, papier,
                przedstawionych w tabelach i na diagramach             metale     4. a) 200   b) rock, hip-hop   c) 30 osób
                (s. 46)
                          3                                            5. a) Karolina – 20 h, Łukasz – 9 h     6.   c) truskawki
                1. a) 100   b)     c) 40%
                          5                                            7.   c) najczęściej – 0 Rh+, najrzadziej – AB Rh–
                2. a) od Wisły – 239 km, od Odry – 46 km   b) 0,5   c) tak       8.   b) 15,2 km/h
                3. a) 25   b) najwięcej – dobrych, najmniej –      2.4  Średnia arytmetyczna (s. 70)
                                  3
                niedostatecznych   c)    d) 12%                        1. 3     2. 4     3. 350     4. 22,2°C     5. 24     6. 3,19
                                  5
                4. a) najwięcej – 2015, najmniej – 2020
                                                                       7. 3,76     8. a) 3000 zł   b) 3     9. 43     10*. 18
                b) 2012, 2017, 2019, 2020
                                                                   2.5  Doświadczenie losowe (s. 76)
                c) 165   d) wzrost – 2013, spadek – 2017 i 2020
                                                                       1. 36, 48, 60, 72, 84, 96, 108, 120, 132, 144, 156, 168
                5. a) Krzyś – nie, Michał – tak   b) 13   c) 11, 110 uczniów
                                                                       2. 10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł, 5 zł
                6. a) podlaskie, opolskie, małopolskie, kujawsko-
                pomorskie   b) podlaskie, opolskie, lubuskie           3. p – papier, k – kamień, n – nożyce; najpierw
                c) wielkopolskie, śląskie, mazowieckie, małopolskie,   zapisujemy to, co pokazała pierwsza osoba,
                lubelskie, dolnośląskie   d) 2014 – 4,3%, 2019 – 3,8%       potem to, co druga: (p, p), (p, k), (p, n), (k, p), (k, k), (k, n),
                8. a) 40   b) 8   c) 34   d) nie     9. a) chłopców – 48,   (n, p), (n, k), (n, n)
                dziewcząt – 72   b) 156   c) o 58                      4. (2, 2), (2, 3), (2, 5), (2, 7), (3, 2), (3, 3), (3, 5), (3, 7), (5, 2), (5, 3),
            2.2.  Odczytywanie i interpretowanie danych                (5, 5), (5, 7), (7, 2), (7, 3), (7, 5), (7, 7)
                statystycznych z wykresów (s. 54)                      5. a) (O, 1), (O, 2), (O, 3), (O, 4), (R, 1), (R, 2), (R, 3), (R, 4)

                1. a) wtorek   b) Kupić we wtorek i sprzedać w piątek.     b) (1, O), (1, R), (2, O), (2, R), (3, O), (3, R), (4, O), (4, R)
                c) 0,3 zł   d) nie                                     8. (O, O, O), (O, R, O), (O, O, R), (O, R, R), (R, R, R),
                2. a) nie   b) pominięcie danych z parzystych lat        (R, O, O), (R, O, R), (R, R, O)
                3. a) 43 km   b) 10:30   c) 35 km   d) 8 km/h   e) 7 km/h       2.6  Częstości występowania zdarzeń
                4. a) 56 km   b) 16 km/h   c) 20 km/h   d) 28 km/h      w doświadczeniach losowych (s. 80)
                                                                                   1    1    13    1
                e) od 12:00 do 12:30                                   5. a) 10     6. a)     b)      c)      d)
                                3       3                                          6    10   30    2
                5. a) 0,5 l   b) 6 s   c)    l/s   d)    l/s   e) 3,5 l   f) ok. 11 s        7. a) 14   b) 5   c) 16
                                32      10
                6. a) 60°C, 40°C   b) W ciągu pierwszych 10 minut   2.7  Prawdopodobieństwo zdarzenia (s. 83)
                                                                               3
                                                                                            5
                                                                           2
                                                                                                1
                herbata stygnie gwałtownie, a po upływie 1,5 godziny   1. a)     b)       2. a)     b)     c)
                                                                                       1
                – wolno.   c) 3 °C/min, ok. 0,1 °C/min                     5 1  5 3  1  2  1  6  3
                                                                       3. a)     b)      c)     d)
                7. a) 11.10–14.10   b) maksymalna 12°, minimalna 5°, tak      5 1  10  2 3  2 1  7
                                                                                1
                c) najwyższa: 18° – 12.10, najniższa: 3° – 15.10 i 16.10     4. a)     b)  13    c)  13    d)  26    e)  13
                                                                           4
                                                                           1
                                                                                          2
                                                                                    2
                                                                                1
                                                                                               3
                d) 15.10–17.10   e) 13.10, 14.10, 17.10, 22.10, 29.10, 30.10,   5. a)     b)     c)     d)   15    e)
                                                                                               5
                                                                                5
                                                                           3
                                                                                    3
                największe: 30.10   f) 3   g) zmienna                  6. a) niebieskie – 6, żółte – 4   b) czerwone – 5, zielone
                8. a) 2019   b) 2018   c) V, IX   d) II, III, VI, XI, XII      – 2, niebieskie – 3   c) czerwone – 2, niebieskie – 4,
                e) VIII, X   f) I, III, XII                            żółte – 3, zielone – 1
                                                                                                           1
                                                                                        7
                                                                         1
                                                                                  3
                                                                                                5
                g) VI, VII, VIII   h) IV – 2019, X – 2018, X – 2019        7.  14       8. a)  10     b)  10      9. a)  33     b)  25     c)  11
                                                                                                     33
                9. a) Gdy rowerzysta rusza z miejsca, zawsze jego                               5 1 1
                                                                       10. a) większe   b) większe   c)   ,  ,
                prędkość rośnie, gdy hamuje – prędkość maleje.             1    1    1    5     26 5 6
                                                                       11. a)     b)     c)     d)
                b) 3   c) 10 minut, 13 minut   d) 8 razy   e) 19 min       4    6    3    12
                                                                                   153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160