Page 155 - kl 8 cz 1
P. 155
2. Wprowadzenie do statystyki 2.3 Zbieranie, porządkowanie i przedstawianie danych
i rachunku prawdopodobieństwa (s. 62)
2.1 Odczytywanie i interpretowanie danych 2. a) IV 3. a) 0,8 t b) 3,75 razy c) szkło, papier,
przedstawionych w tabelach i na diagramach metale 4. a) 200 b) rock, hip-hop c) 30 osób
(s. 46)
3 5. a) Karolina – 20 h, Łukasz – 9 h 6. c) truskawki
1. a) 100 b) c) 40%
5 7. c) najczęściej – 0 Rh+, najrzadziej – AB Rh–
2. a) od Wisły – 239 km, od Odry – 46 km b) 0,5 c) tak 8. b) 15,2 km/h
3. a) 25 b) najwięcej – dobrych, najmniej – 2.4 Średnia arytmetyczna (s. 70)
3
niedostatecznych c) d) 12% 1. 3 2. 4 3. 350 4. 22,2°C 5. 24 6. 3,19
5
4. a) najwięcej – 2015, najmniej – 2020
7. 3,76 8. a) 3000 zł b) 3 9. 43 10*. 18
b) 2012, 2017, 2019, 2020
2.5 Doświadczenie losowe (s. 76)
c) 165 d) wzrost – 2013, spadek – 2017 i 2020
1. 36, 48, 60, 72, 84, 96, 108, 120, 132, 144, 156, 168
5. a) Krzyś – nie, Michał – tak b) 13 c) 11, 110 uczniów
2. 10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł, 5 zł
6. a) podlaskie, opolskie, małopolskie, kujawsko-
pomorskie b) podlaskie, opolskie, lubuskie 3. p – papier, k – kamień, n – nożyce; najpierw
c) wielkopolskie, śląskie, mazowieckie, małopolskie, zapisujemy to, co pokazała pierwsza osoba,
lubelskie, dolnośląskie d) 2014 – 4,3%, 2019 – 3,8% potem to, co druga: (p, p), (p, k), (p, n), (k, p), (k, k), (k, n),
8. a) 40 b) 8 c) 34 d) nie 9. a) chłopców – 48, (n, p), (n, k), (n, n)
dziewcząt – 72 b) 156 c) o 58 4. (2, 2), (2, 3), (2, 5), (2, 7), (3, 2), (3, 3), (3, 5), (3, 7), (5, 2), (5, 3),
2.2. Odczytywanie i interpretowanie danych (5, 5), (5, 7), (7, 2), (7, 3), (7, 5), (7, 7)
statystycznych z wykresów (s. 54) 5. a) (O, 1), (O, 2), (O, 3), (O, 4), (R, 1), (R, 2), (R, 3), (R, 4)
1. a) wtorek b) Kupić we wtorek i sprzedać w piątek. b) (1, O), (1, R), (2, O), (2, R), (3, O), (3, R), (4, O), (4, R)
c) 0,3 zł d) nie 8. (O, O, O), (O, R, O), (O, O, R), (O, R, R), (R, R, R),
2. a) nie b) pominięcie danych z parzystych lat (R, O, O), (R, O, R), (R, R, O)
3. a) 43 km b) 10:30 c) 35 km d) 8 km/h e) 7 km/h 2.6 Częstości występowania zdarzeń
4. a) 56 km b) 16 km/h c) 20 km/h d) 28 km/h w doświadczeniach losowych (s. 80)
1 1 13 1
e) od 12:00 do 12:30 5. a) 10 6. a) b) c) d)
3 3 6 10 30 2
5. a) 0,5 l b) 6 s c) l/s d) l/s e) 3,5 l f) ok. 11 s 7. a) 14 b) 5 c) 16
32 10
6. a) 60°C, 40°C b) W ciągu pierwszych 10 minut 2.7 Prawdopodobieństwo zdarzenia (s. 83)
3
5
2
1
herbata stygnie gwałtownie, a po upływie 1,5 godziny 1. a) b) 2. a) b) c)
1
– wolno. c) 3 °C/min, ok. 0,1 °C/min 5 1 5 3 1 2 1 6 3
3. a) b) c) d)
7. a) 11.10–14.10 b) maksymalna 12°, minimalna 5°, tak 5 1 10 2 3 2 1 7
1
c) najwyższa: 18° – 12.10, najniższa: 3° – 15.10 i 16.10 4. a) b) 13 c) 13 d) 26 e) 13
4
1
2
2
1
3
d) 15.10–17.10 e) 13.10, 14.10, 17.10, 22.10, 29.10, 30.10, 5. a) b) c) d) 15 e)
5
5
3
3
największe: 30.10 f) 3 g) zmienna 6. a) niebieskie – 6, żółte – 4 b) czerwone – 5, zielone
8. a) 2019 b) 2018 c) V, IX d) II, III, VI, XI, XII – 2, niebieskie – 3 c) czerwone – 2, niebieskie – 4,
e) VIII, X f) I, III, XII żółte – 3, zielone – 1
1
7
1
3
5
g) VI, VII, VIII h) IV – 2019, X – 2018, X – 2019 7. 14 8. a) 10 b) 10 9. a) 33 b) 25 c) 11
33
9. a) Gdy rowerzysta rusza z miejsca, zawsze jego 5 1 1
10. a) większe b) większe c) , ,
prędkość rośnie, gdy hamuje – prędkość maleje. 1 1 1 5 26 5 6
11. a) b) c) d)
b) 3 c) 10 minut, 13 minut d) 8 razy e) 19 min 4 6 3 12
153