Page 100 - polski4
P. 100
4. Opracujcie drzewo decyzyjne dotyczące postępowania uczniów
wobec nauczyciela.
Jak zachowywał się nauczyciel wobec uczniów?
Jak odbierali to zachowanie uczniowie?
Co robili? Jak reagowali?
Z jakim skutkiem?
Który moment roku szkolnego
był szczególny dla nauczyciela?
Który moment do zemsty wybrali uczniowie?
Kto ostatecznie wygrał w konflikcie?
Dlaczego?
Komizm – efekt humorystyczny
uzyskany w utworze dzięki
zabawnemu ukazaniu postaci,
obyczajów lub sytuacji; komizm
rozbawia czytelnika, wywołuje 5. Wskaż we fragmencie Przygód Tomka Sawyera elementy,
u niego śmiech i wesołość. w odniesieniu do których możemy mówić o komizmie.
6. Podyskutujcie o tym, w jaki inny sposób uczniowie mogli dać do
zrozumienia nauczycielowi, że jest zbyt surowy.
7. Jak oceniasz postępowanie uczniów wobec nauczyciela
przedstawione w książce Marka Twaina? Napisz na ten temat kilka
zdań w zeszycie, swoje zdanie poprzyj argumentami.
8. Akcja utworu Marka Twaina rozgrywa się nad rzeką Missisipi.
To najdłuższa rzeka w Ameryce Północnej. Poszukaj w dostępnych
źródłach wiedzy, jaką ma długość i gdzie jest jej źródło. Zajrzyj
do atlasu geograficznego i znajdź rzekę Missisipi na mapie.
Na podstawie zebranych informacji i dostępnych zdjęć, zredaguj
krótki opis rzeki.
98