Page 105 - polski4
P. 105
4. Kiedy Tytus ma egzamin poprawkowy? Powiedz, czy warto uczyć
się systematycznie. Swoją opinię, popartą argumentami, zapisz
w zeszycie.
5. Napisz w zeszycie radę dla Tytusa, jak na przyszłość unikać
zagrożenia niezdaniem do następnej klasy.
6. Wskażcie cechy komiksu, które sprawiają, że jest on częściowo
podobny do książki, a częściowo – do filmu animowanego.
Wspólne ustalenia zapiszcie w zeszytach.
7. Na ostatnich lekcjach poznaliście kilka szkół. W której z nich
chcielibyście się uczyć? A może macie własne pomysły na szkołę?
Porozmawiajcie o tym.
8. Zabawcie się w twórców komiksu. Z pomocą nauczyciela podzielcie
się na kilkuosobowe grupy. Rady, jak stworzyć historię obrazkową,
znajdziecie w podręczniku na stronie 16.
a. Wymyślcie historię szkolną (możecie posłużyć się historią, która
w rzeczywistości przydarzyła się komuś z was).
b. Zapiszcie w punktach plan wydarzeń.
c. Wybierzcie osoby odpowiedzialne za treść i za rysunki.
9. Odszukaj w domu książki, do których nawiązują te pokazywane
przez Tytusa. Zapisz w zeszycie tytuły.
103