Page 112 - polski4
P. 112
1. Opracujcie mapę myśli na temat szkoły prowadzonej przez pana
Kleksa.
Jak w zwykłej szkole: Akademia pana Kleksa Jak w niezwykłej szkole:
Jaka to była szkoła – zwykła czy niezwykła?
2. Powiedzcie, co sądzi o Akademii narrator. Swoje wypowiedzi
poprzyjcie fragmentami tekstu.
3. Wyobraź sobie, że właśnie rozpoczynasz naukę w szkole pana
Kleksa. Napisz w zeszycie kilka zdań o swoich wrażeniach
z pierwszego dnia. Rozpocznij od zdania: Dziś zacząłem naukę
w szkole pana Kleksa.
4. Zaproponuj dwa nietypowe przedmioty, które mogłyby się pojawić
w rozkładzie lekcji szkoły pana Kleksa. Napisz w zeszycie, czego
można by się na nich nauczyć.
5. Wymyśl lekcję, która mogłaby się odbyć w szkole pana Kleksa.
Opowiedz o niej jako jej uczestnik. Włącz do swojego tekstu
bohatera fantastycznego i nieprawdopodobne wydarzenia. Napisz
opowiadanie w zeszycie.
6. Porozmawiajcie na temat tego, czy Akademia pana Kleksa
przedstawia wydarzenia prawdopodobne.
7. Wymień niektóre pojawiające się we fragmencie utworu Jana
Brzechwy postacie i wydarzenia prawdopodobne (realistyczne) oraz
nieprawdopodobne (fantastyczne). Przerysuj do zeszytu tabelkę
i wypełnij ją odpowiednimi przykładami.
postacie nieprawdopodobne – fantastyczne wydarzenia nieprawdopodobne
...?... ...?...
postacie prawdopodobne – realistyczne wydarzenia prawdopodobne
...?... ...?...
110