Page 108 - polski4
P. 108
9. Do podanych przysłówków dopisz w zeszycie przysłówki
o przeciwnym znaczeniu. Następnie opisz swój dzisiejszy poranek.
Wykorzystaj słowa z tego ćwiczenia. Wzór: dużo – mało.
dobrze zimno jasno
gorzko szybko ładnie
wcześnie radośnie sztucznie
10. Do każdego z podanych przymiotników dopisz wskazaną formę.
wesoły – liczba pojedyncza, rodzaj żeński
świetny – liczba pojedyncza, rodzaj nijaki
duży – liczba mnoga, rodzaj męskoosobowy
śmiały – liczba mnoga, rodzaj niemęskoosobowy
11. Napisz w zeszycie przysłówki utworzone od przymiotników
z poprzedniego ćwiczenia.
12. Na przedstawionym obrazku znajduje się koło barw. Wykorzystując
wiedzę z plastyki, wskaż, które barwy są podstawowe, a które
– pochodne. Zapisz ich nazwy w zeszycie. Następnie utwórz od
przymiotników przysłówki. Użyj wybranych z nich do wykonania
opisów, uczuć odczuwanych podczas sprawdzianu z języka
polskiego oraz w pierwszy dzień wakacji.
Wzór: żółty – żółto.
106