Page 131 - polski 8 cz2
P. 131

6.   Przeczytajcie kilka sławnych starożytnych sentencji. Które z nich znaliście
              już wcześniej?




























































              a)   Na podstawie słowników oraz powyższych cytatów opracujcie
                   definicje maksymy, aforyzmu i sentencji. W jakim stopniu te trzy nazwy
                   to wyrazy bliskoznaczne?
              b)   Porozmawiajcie o tym, czy autorzy powyższych sentencji zbudowali
                   sobie „pomnik trwalszy niż ze spiżu”. Dlaczego ich myśli przetrwały
                   tysiąclecia?
              c)   Wybierzcie jeden z aforyzmów – podajcie przykłady sytuacji z życia,
                   w których można zastosować tę złotą myśl.

          7.   Napisz przemówienie, w którym przekonasz słuchaczy (np. koleżanki
              i kolegów z klasy), że myśl wyrażona w wybranej przez ciebie sentencji
              z zadania 6 jest słuszna.

                                                                                   129
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136