Page 126 - polski 8 cz2
P. 126
1. Na podstawie przeczytanych tekstów opracuj definicję anegdoty.
O kim? Co?
Anegdota
Jak? Dla kogo?
2. Spróbuj wymienić dzieła lub dokonania artystów, o których mówiły
anegdoty. Jeśli nic nie wiesz na ten temat, poszukaj informacji
w dostępnych źródłach.
3. Anegdotyczne opowieści z życia zarówno artystów, jak i celebrytów
przypominają, przynajmniej częściowo, rubryki towarzyskie ze
współczesnych kolorowych pism, ilustrowane często zdjęciami robionymi
z ukrycia. Porozmawiajcie o tym w grupach.
Kiedy w języku polskim pojawiło się sło-
wo celebryta? Jak powstało i co ozna- a) Skąd bierze się zainteresowanie ludzi ciekawostkami dotyczącymi
cza? Poszukaj informacji na ten temat piosenkarzy, pisarzy, aktorów?
w dostępnych źródłach i przedstaw je b) Jak oceniacie natrętne szukanie takich ciekawostek, które często łączy
w klasie. się z zakłócaniem spokoju artystów?
c) Wymieńcie przykłady przekonujące, że opisywanie szczegółów
z prywatnego życia znanych osób bywa niesmaczne i może naruszać
ich godność.
4. Dokończ wybrane zdanie tak, aby powstała krótka wypowiedź
argumentacyjna.
Lubię serwisy plotkarskie… Nie czytam plotek o artystach…
Na zdjęciu widać grupę fotografów, tzw.
paparazzi (czyt. paparacc-i), czekających
na pojawienie się gwiazd kina na Festi-
walu Filmowym w Cannes (czyt. kan). Jak
oceniasz ich pracę?
124