Page 22 - informatyka 5
P. 22

kliknij w kartę Skrypt i ułóż skrypty z instrukcjami dla ptaka  9  , a potem – dla chmury  10  ,
             sprawdź działanie programu, klikając w przycisk z zieloną chorągiewką  11  ,

                                                                                               kliknij w przycisk Udo-
                                                 12
                                                                                               stępnij  12  ,
                                                                      11
                                                                                               w nowym oknie sko-
                       9
                                                                                               piuj link do swojego
                                                   10
                                                                                               programu  13   i przekaż
                                                                                               go nauczycielowi.

















                                                                                                   13






       2.    Zmień program, zastępując ptaka innym duszkiem. Wczytaj tło z pliku. Możesz je narysować w edytorze gra-
             fiki lub wykorzystać zdjęcie z własnej kolekcji. Udostępnij swój program nauczycielowi.




       W skrócie



             Scratch jest środowiskiem programistycznym, które służy do nauki programowania. Programy są w nim
             tworzone są za pomocą układania bloczków z instrukcjami.

             Odpowiednie użycie instrukcji umożliwia programowanie ciekawych animacji i zdarzeń.




       Czy już umiesz?



         1   Zaprogramuj animację z wykorzystaniem podwodnych motywów w środowisku Scratch. Zastosuj
             dostępne dźwięki. Nazwij utworzony program, sprawdź jego działanie i udostępnij go nauczycielowi.

         2   Zaprogramuj animację z dialogiem pomiędzy dwoma duszkami w środowisku Scratch. Wybierz dwa tła sceny
             i dołącz dźwięki. Sprawdź działanie programu i udostępnij go nauczycielowi.

         3   Utwórz w środowisku Scratch animację, w której wykorzystasz konturową mapę Polski z kilkoma
             największymi miastami. Wykorzystaj grafikę pobraną z internetu (pamiętaj o podaniu nazwiska autora
             grafiki i wskazaniu źródła jej pochodzenia).

                                        20
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27