Page 22 - informatyka 5
P. 22
kliknij w kartę Skrypt i ułóż skrypty z instrukcjami dla ptaka 9 , a potem – dla chmury 10 ,
sprawdź działanie programu, klikając w przycisk z zieloną chorągiewką 11 ,
kliknij w przycisk Udo-
12
stępnij 12 ,
11
w nowym oknie sko-
9
piuj link do swojego
10
programu 13 i przekaż
go nauczycielowi.
13
2. Zmień program, zastępując ptaka innym duszkiem. Wczytaj tło z pliku. Możesz je narysować w edytorze gra-
fiki lub wykorzystać zdjęcie z własnej kolekcji. Udostępnij swój program nauczycielowi.
W skrócie
Scratch jest środowiskiem programistycznym, które służy do nauki programowania. Programy są w nim
tworzone są za pomocą układania bloczków z instrukcjami.
Odpowiednie użycie instrukcji umożliwia programowanie ciekawych animacji i zdarzeń.
Czy już umiesz?
1 Zaprogramuj animację z wykorzystaniem podwodnych motywów w środowisku Scratch. Zastosuj
dostępne dźwięki. Nazwij utworzony program, sprawdź jego działanie i udostępnij go nauczycielowi.
2 Zaprogramuj animację z dialogiem pomiędzy dwoma duszkami w środowisku Scratch. Wybierz dwa tła sceny
i dołącz dźwięki. Sprawdź działanie programu i udostępnij go nauczycielowi.
3 Utwórz w środowisku Scratch animację, w której wykorzystasz konturową mapę Polski z kilkoma
największymi miastami. Wykorzystaj grafikę pobraną z internetu (pamiętaj o podaniu nazwiska autora
grafiki i wskazaniu źródła jej pochodzenia).
20