Page 23 - informatyka 5
P. 23

1.6      Programujemy z użyciem własnych rysunków





          Podejmij temat
                                                                                         Szyfr ADFGX
                                                                              2
                                                                         1         A      D       F      G      X
               Rozszyfruj hasło. Każda jego litera zaszyfrowana
               jest dwiema literami kodu. Pierwsza z nich pochodzi         A       B      T       A      L      P
               z poziomego wiersza (1), a druga – z pionowej kolumny (2),
               np. litera A zaszyfrowana jest  jako AF.                    D       D      H      O       Z      K
                                                                            F      Q      F       V      S      N
               FG DG AD DF XD XA                                           G       G      J       C      U      X

               FX AF  XA DF XD DG GG                                        X      M      R       E      W      Y




          ? OITMZQIKP ģZWLW_Q[SI ;KZI\KP LW[\áXVM [Í OW\W_M \ĊI [KMV  XW[\IKQM L][bS»_ WZIb Lł_QáSQ  b S\»ZaKP
          UWńVI LW_WTVQM SWZba[\IÏ  1[\VQMRM Z»_VQMń UWńTQ_WģÏ [IUWLbQMTVMOW _aSWVa_IVQI OZIځSQ b _aSWZba-
          [\IVQMU XZbaJWZVQSI  6IZa[W_IVM \ĊI [KMVa UWńVI SWXQW_IÏ Q bUQMVQIÏ [bKbMO»Ċa OZIځKbVM VI SWTMRVaKP
          SWXQIKP  ,bQáSQ \ISQU bIJQMOWU UWńTQ_M RM[\ bIXZWOZIUW_IVQM QT]bRQ Z]KP]  KbaTQ XW XZW[\] animacji






          Więcej na temat

          Szybko następujące po sobie obrazy, na których zmienione są drobne szczegóły, dają złudzenie ruchu. Jeśli czło-
          wiek ogląda takie obrazy, wydaje mu się, że przedstawione na nich elementy graficzne poruszają się płynnie. Dzięki
          wykorzystaniu kolejnych faz ruchu powstają filmy animowane.




          1.   Powiedz, które zdania nie są prawdziwe. Uzasadnij swoją wypowiedź.



                                                       umożliwia pisanie
                                                      instrukcji dla duszka.
                   można wykorzystać                                                     służy do tworzenia
                     do rysowania tła                                                      interaktywnych
                       lub postaci.                                                     historyjek i  animacji.


                                                        Edytor grafiki
                                                                                          nie jest konieczny
                    jest niezbędny do               środowiska Scratch
                 zaprogramowania postaci.                                                  do tworzenia
                                                                                         nowych programów.


                                                                          umożliwia tworzenie
                                   służy do tworzenia muzyki,
                                której chcemy użyć w programie.            nowych bloczków
                                                                            z instrukcjami.

                                                                                  21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28