Page 156 - mat kl 5 cz.1
P. 156
2. Zapisz nazwy i ceny czterech dowolnych produktów i zadaj na ich temat pytania koledze lub
koleżance – podobne jak w ćwiczeniu 1. Dobierz pytania do cen w taki sposób, żeby odpowiedzi
nie były zbyt oczywiste.
Zadania
Zadania 1– 5 rozwiąż za pomocą szacowania. Aleksandrów
1 Przyjrzyj się rysunkowi i przeanalizuj 14,8 km
wszystkie drogi z Janowa do Aleksandrowa. 16,5 km 9,8 km 9,5 km
a) Która jest krótsza – przez Lipowo Sosnowo
czy przez Jodłowo? Lipowo Jodłowo
b) Która jest dłuższa – przez Klonowo Klonowo 7,4 km 16,2 km
czy przez Sosnowo? 7,3 km
c) Która ma więcej niż 31 km? 14,6 km
d) Która ma mniej niż 17 km? Janów
2 Na szkolny bal karnawałowy klasa Va miała
dekorować salę własnoręcznie wykonanymi Mój łańcuch Mój ma A mój ma
łańcuchami. Uzgodniono, że każdy łańcuch ma 1,35 m. aż 1,4 m. tylko 80 cm.
ma mieć co najmniej 3 m. Kasia, Ania i Jola
chcą połączyć przygotowane przez siebie
kawałki. Odczytaj z rysunku potrzebne
informacje i ustal, czy otrzymają łańcuch
wymaganej długości.
3 Każdy krok Maćka ma długość 0,48 m,
a każdy krok Adama – 0,52 m.
a) Czy 300 kroków Maćka to więcej niż 150 m?
b) Czy 300 kroków Adama to mniej niż 150 m?
4 Wynik którego działania jest większy od 1?
a) 0,29 + 0,85 b ) 3,42 – 2,45 c ) 0,45 · 2 d ) 5,63 : 5
0,435 + 0,623 8,24 – 7,02 0,136 · 5 4,4 : 6
0,348 + 0,699 5,521 – 4,84 0,23 · 4 2,21 : 2
5 Przepisz działania i porównaj ich wyniki. Zamiast pytajnika wstaw znak < lub >.
a) 4,28 + 4,55 ? 1,3 + 8,15 b) 1,18 · 4 ? 10 – 6,33
c) 9,25 + 3,16 + 4,2 ? 34,55 : 2 d) 15 – 13,681 ? 0,33 · 3
154