Page 157 - kl 6 cz 1
P. 157

12   Wyobraź sobie sumy i różnice każdych dwóch wyrażeń spośród pięciu podanych. Tylko
           6
               w przypadku jednej pary można tę sumę i różnicę zapisać w prostszy sposób. Której?

                         I                   II                  III                 IV                   V
                        6x                  –2y                  –2                  –7z                 –7x

               A. IV i V                B. I i V                 C. II i III              D. III i IV


           7  13   Mateusz jest o x lat młodszy od Adama, który ma 16 lat. Zapisz w postaci wyrażenia
               algebraicznego (w najprostszej postaci):
               a) ile lat ma Mateusz,                            b) ile lat miał Mateusz przed trzema laty.



          14   Pan Wiśniewski zarabia k zł miesięcznie, a jego żona o 250 zł mniej. Zapisz za pomocą wyrażenia
           8
               algebraicznego:
               a) ile złotych miesięcznie zarabia pani Wiśniewska,
               b) ile złotych miesięcznie małżonkowie zarabiają razem,
               c)  ile złotych zarobili razem państwo Wiśniewscy przez 2 lata.



          15   Janek ma klocki w trzech kolorach. Klocków zielonych ma x sztuk, czerwonych o 50 więcej,
               a żółtych – o 40 więcej niż czerwonych. Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego
               (w najprostszej postaci) liczbę:
               a) klocków czerwonych,                            b) klocków żółtych,
               c)  klocków zielonych i żółtych razem,            d) wszystkich klocków.

               Oblicz wartości zapisanych wyrażeń dla x = 55.



          16   Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego (w najprostszej postaci) wartość podanych monet
               w złotych.
               a) x monet 1-złotowych                            b) y monet 2-złotowych
               c)  z monet 5-złotowych                           d) a monet 2-złotowych i b monet 5-złotowych
               e)  k monet 5-złotowych                           f ) y monet 2-złotowych
                 i o 3 więcej monet 1-złotowych                    i 3 razy więcej monet 5-złotowych



          17   Trzy klasy szóste wybrały się na wycieczkę do muzeum. Z jednej klasy poszło n uczniów,
               z drugiej n – 5 uczniów, a z trzeciej n + 2 uczniów. Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego
               (w najprostszej postaci):

               a) ilu uczniów poszło do muzeum,
               b) ile biletów wstępu zakupiono, jeżeli każdą klasą opiekowało się dwóch nauczycieli,
               c)  ile osób liczyła jedna grupa, jeżeli przed rozpoczęciem zwiedzania muzeum uczniowie
                  i nauczyciele zostali podzieleni na 3 równe grupy?


                                                                                 155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162