Page 155 - kl 6 cz 1
P. 155

Czy już umiesz?


           1   W każdym czerwonym bukiecie jest c róż, a w każdym białym jest k róż. Zapisz wyrażenie
               algebraiczne będące opisem liczby róż na ilustracji.

               a)









               b)









               c)











           2   Pan Roman jest 3 razy starszy od syna, który ma y lat. Zapisz w postaci wyrażenia
               algebraicznego:
               a) ile lat ma pan Roman,                          b) ile lat będzie miał pan Roman za 5 lat.



           3   Cena 1 kg czereśni wynosi p zł i jest 3 razy       Klient          Ilość i rodzaj         Koszt zakupu
               wyższa niż cena 1 kg wiśni oraz o 8 zł                         zakupionych owoców
               wyższa od ceny 1 kg jabłek. Czy wyrażenia            I               1 kg wiśni               3p
               algebraiczne opisujące koszt owoców                  II             1 kg jabłek              p – 8
               kupionych przez siedmioro klientów są                III      3 kg jabłek i 1 kg czereśni   3p – 8 + p
               utworzone poprawnie?                                IV              0,5 kg wiśni             0,5 ∙  p
                                                                                                                3
               Na to pytanie dla każdego klienta zapisz             V        0,5 kg czereśni i 2 kg wiśni  0,5p + 2 ∙  p 3
               w zeszycie odpowiedź: tak lub nie. Jeśli            VI    5 kg jabłek, 1 kg wiśni i 1 kg czereśni  5(p – 8) + 4p
               przy którymś kliencie napiszesz nie, utwórz                                                   p
                                                                                                             3
               wyrażenie poprawne.                                 VII      1,2 kg wiśni i 0,45 kg czereśni  1,2 ∙   + 0,45p


          4    Zamień:

               a) k minut na sekundy,                            b) p godzin na sekundy,
               c)  m sekund na minuty,                           d) t godzin na doby.

                                                                                 153
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160