Page 31 - kl 6 cz 1
P. 31
1. Przepisz pary liczb i zamiast pytajnika wstaw znak < lub >.
a) –9 ? 16 b ) –14 ? –17 c ) –8 ? 0
–28 ? 4 –6 ? –25 4 ? 0
35 ? –15 –30 ? –10 0 ? –20
–12 ? 7 –52 ? –49 0 ? –19
10 ? –10 –15 ? –16 –65 ? 0
2. Uporządkuj podane liczby w kolejności rosnącej.
a) –16, –9, 6, –8, 0, –12, 3, –7 b ) –10, 0, –2, 4, –20, –11, –1, –5
c) 15, –42, –15, 5, –51, –35, –24, –56 d ) –9, 10, –4, –8, 5, –16, –6, 2
3. Jaka liczba całkowita ujemna jest największa?
Zadania
1 Skorzystaj z map umieszczonych w Podejmij temat i odpowiedz na pytania.
a) Jaką dzienną temperaturę prognozowano dla Krakowa na środę, a jaką na sobotę?
b) Czy w środę w nocy cieplej miało być w Rzeszowie, czy w Częstochowie?
c) W jakim mieście w środową noc miało być najcieplej?
d) Dla którego miasta przewidywano najniższą temperaturę na sobotni dzień, a dla którego –
na sobotnią noc?
e) W których miastach w sobotę miało być cieplej w ciągu dnia niż w Łodzi?
f ) Zadaj koledze lub koleżance pięć innych pytań dotyczących porównywania temperatur. Jeśli
nie masz pewności, czy udzielona odpowiedź jest poprawna, poproś o pomoc nauczyciela.
2 Napisz pięć liczb całkowitych:
a) większych od –20, b) mniejszych od –20,
c) większych od –3, d) ujemnych większych od –6,
e) większych od –40 i jednocześnie f ) mniejszych od –15 i jednocześnie
mniejszych od –30, większych od –21.
3 Napisz pięć następujących po sobie liczb całkowitych w kolejności rosnącej, takich że:
a) najmniejszą z nich jest liczba –3, b) największą z nich jest liczba 2.
4 Zapisz wszystkie liczby całkowite:
a) większe od –8 i jednocześnie mniejsze od 3,
b) ujemne większe od –6,
c) nieujemne mniejsze od 3,
d) niedodatnie większe od –2.
29