Page 31 - kl 6 cz 1
P. 31

1.   Przepisz pary liczb i zamiast pytajnika wstaw znak < lub >.
               a)  –9  ?  16            b  ) –14  ?  –17         c  )  –8  ?  0
                 –28  ?  4                 –6  ?  –25               4  ?  0
                 35  ?  –15                –30  ?  –10              0  ?  –20
                 –12  ?  7                 –52  ?  –49              0  ?  –19
                 10  ?  –10                –15  ?  –16              –65  ?  0


          2.   Uporządkuj podane liczby w kolejności rosnącej.
               a)  –16, –9, 6, –8, 0, –12, 3, –7                 b  ) –10, 0, –2, 4, –20, –11, –1, –5
               c)  15, –42, –15, 5, –51, –35, –24, –56           d  ) –9, 10, –4, –8, 5, –16, –6, 2


          3.   Jaka liczba całkowita ujemna jest największa?





          Zadania


           1   Skorzystaj z map umieszczonych w Podejmij temat i odpowiedz na pytania.
               a)  Jaką dzienną temperaturę prognozowano dla Krakowa na środę, a jaką na sobotę?
               b)  Czy w środę w nocy cieplej miało być w Rzeszowie, czy w Częstochowie?
               c)   W jakim mieście w środową noc miało być najcieplej?
               d)  Dla którego miasta przewidywano najniższą temperaturę na sobotni dzień, a dla którego –
                  na sobotnią noc?
               e)   W których miastach w sobotę miało być cieplej w ciągu dnia niż w Łodzi?
               f )  Zadaj koledze lub koleżance pięć innych pytań dotyczących porównywania temperatur. Jeśli
                  nie masz pewności, czy udzielona odpowiedź jest poprawna, poproś o pomoc nauczyciela.



           2   Napisz pięć liczb całkowitych:
               a) większych od –20,                              b) mniejszych od –20,
               c)  większych od –3,                              d) ujemnych większych od –6,
               e)  większych od –40 i jednocześnie               f ) mniejszych od –15 i jednocześnie
                 mniejszych od –30,                                większych od –21.


           3   Napisz pięć następujących po sobie liczb całkowitych w kolejności rosnącej, takich że:

               a) najmniejszą z nich jest liczba –3,             b) największą z nich jest liczba 2.


           4   Zapisz wszystkie liczby całkowite:
               a) większe od –8 i jednocześnie mniejsze od 3,
               b) ujemne większe od –6,
               c)  nieujemne mniejsze od 3,
               d) niedodatnie większe od –2.


                                                                                  29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36