Page 147 - kl 7 cz 2
P. 147
Przykład 2
Zaznaczmy w układzie współrzędnych punkt K = (–3, –2).
Sposób I
Rysujemy prostą prostopadłą do osi x, Rysujemy prostą prostopadłą do osi y, przechodzącą
przechodzącą przez punkt –3 na osi x. przez punkt –2 na osi y. Zaznaczamy punkt K będący
punktem przecięcia się obu narysowanych prostych.
1 1
–3 0 1 x –3 0 1 x
K –2
Sposób II
Odczytujemy pierwszą współrzędną –3 Odliczamy 2 jednostki w dół, bo druga współrzędna
na osi x. to –2. Zaznaczamy punkt K.
1 1
–4 –3 –2 0 1 x –4 –3 –2 0 1 x
–1 –1
–2 K –2
–3 –3
3. Zaznacz w układzie współrzędnych punkty A = (5, –1), B = (–3, 4).
Zadania A B C D
1 Rysunek przedstawia plan pewnego miasta.
a) Odczytaj z planu, w którym kwadracie znajduje się apteka, Apteka
a w którym – dworzec PKS.
b) Podaj, jaki obiekt znajduje się w kwadracie D4, a jaki – Dworzec
w kwadracie A4. PKS
Plac
c) Odczytaj z planu miasta, w którym kwadracie znajduje się Szkoła Wolności
największa część placu Wolności.
145